hardbard Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Heisann godtfolk Edit: Setter pris på innspill uansett om det er på alle mine spørsmål eller bare på enkelte av komponente! Jeg bygger ny pc (veeeldig lenge siden sist) så jeg trenger helt klart hjelp. Har sondert review artikler på nett, men det er vanskelig å avgjøre om konklusjonene om at "dette er nyeste og beste" faktisk er riktig selv om artiklene bare er noen mnd gamle. Jeg prøver å holde meg under 10k inkl skjerm, (trenger god skjerm). Gi innspill ! PSU: i7 2600S/2600K Grunnen til at jeg setter opp 2600S (bare 65Watt TDP mot 2600K's 95Watt) er at jeg har noen sære krav, som at jeg ønsker å kjøre cpu 100% hele tiden natt og dag, (kjører boinc (vet jeg kan redusere cpu bruk i boinc men jeg ønsker likevel å bruke 100% av cpu-tiden, mht poenggivning). Men saken er at utstyret må stå bare metere fra soverommene så den trenger å være dødens stille! Så til spørsmålet, er det enkelt få 2600K til å kjøre som en 2600S? Hvis jeg kunne det ville jo 2600K være mer fleksibel Case: Antec P183 v3 (visstnok bra utgp. for en stille pc) Hovedkort: Sikler på Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3.(Men det virker ikke som denne støtter intels kommende 22nm?) SSD: lost! noe billig og pålitlig, rundt 120 GB. Bør støtte Intel Smart Response. PSU: Fanless virker for dyrt, det store spørsmålet er hvor mye watt trenger med en 2600K, medium skjermkort, ssd, + en vanlig snurre-disk ?? Om 430 Watt er nok går jeg for Nexus Value 430W, den skal være under 15 dB. CPU-kjøler: Passive kjølere virker skremmende tunge(noen erfaringer?), men Puget systems bruker "Gelid Tranquilo w/ Scythe SlipStream 120 fan" på sin Serenity-modell. Ev noe med Noctua 140mm. Innsigelser?? Casevifter: Noctua 140mm. Skjerm: Sikler på dells U2711, men da sprekker budsjettet lol. lars Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det ligger flere meget gode oppsett i denne kategorien som du kan kikke på, hvis du kikker i tilsvarende tråder så finner du garantert mange oppsett som passer. U2711 må du bare ha. 1 Lenke til kommentar
BroXenBein Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Eg tykkjer ikkje kravet om 100 prosent av CPU-tida er noko god grunn til å velje S-utgåva. Kan du ikkje spesifisere sånt i BIOS på nær sagt alle prosessorar? Er det nokon med peiling der ute? 1 Lenke til kommentar
hardbard Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Joda budsjettet sprakk, det ble en U2711. Ser fram til nyte IPS. Og ble Antec P183 V3 SSD utsetter jeg, tok en stillegående Caviar Green SATA 6 Gb/s 2TB Og jeg tar en råsjangs på at jeg kan underklokke standard i7 2600, så får jeg med VT-d (virtualisering) også tilfelle jeg skulle få bruk for det, (2600K har ikke VT-d). Til hovedkort ble det Gigabyte's GA-Z68X-UD3H-B3 (med DisplayPort), det har støtte for PCI Express 3, så det er nødt til å bety at det har støtte for Ivy Bridge (22nm). Valgte G.SKILL RAM (F3-12800CL9D-8GBSR2) som skal funke på 1,25 Volt. -> Mindre varme CPU kjøler ble THERMALRIGHT HR-02 PSU ble SEASONIC X-560 560W MODULAR som har passiv kjøling opptil ca 100W, og SPCR.com gir mye skryt for lydnivået. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå