Gå til innhold

Historie og spansk som privatist

kstyle

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal etter jul og mot sommeren ta opp to fag som privatist.

Disse fagene er historie og spansk, som jeg tidligere har strøket i pga for dårlig oppmøte.

Har dog skjerpet meg og skjønner at det er jævla viktig for meg å få ferdig disse fagene før neste års skole skal søkes, så jeg kan søke og komme igang med udanninga mi.

Historien har jeg boka jeg brukte når jeg gikk skole, så jeg har planer om å lese og gjøre stort sett alle oppgavene i boka. I og med at jeg jobber deltid foreløpig, så har jeg god tid, så da rekker jeg å gjøre det, regner jeg med.

Når det kommer til spansk er jeg dog litt usikker. Skal få tak i lærerboka på ett eller annet vis, for å sørge for at jeg får med meg en del pensumstoff derifra. Utenom det har jeg fått tak i Rosetta Stone, et språkprogram som vistnok skal gi meg ganske god innføring i hvertfall det grammatiske. Da jeg også må ta muntlig i dette har jeg funnet noen lydbøker jeg skal øve meg på.

Det jeg lurer på er om det er noen som har tatt opp f.eks. spansk eller historie som privatist, lest hjemme for seg selv, og har erfaring med det jeg skal sette i gang med?

Trenger alt jeg kan få av tips på å lære meg spansk, da jeg ser på det som en liten utfordring.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke hvilket nivå privatisteksamenen gjelder for, men i historie vil det uansett være en ide å resumere stoffet etterhvert som du leser for lettere å skille de forskjellige tidsepokene fra hverandre.

Dess mer du resumerer stoffet dess bedre er det. uansett alderstrinn.

Når det gjelder Spansk så driver jeg selv på med kurs og anbefaler det jeg holder på med.

Kurset er på Amerikansk så du vil også friske opp engelsken din.

Du finner noen linjer fra et nyhetsbrev fra kurset her slik at du får se hvordan det fungerer.

Selve kurset med cd-er og tekst koster noen dollar, men er verdt det.

Lykke til!

Hola, check out this great site for learning Spanish free on the Internet -

http://www.learnspanishtoday.com/learn_spanish.htm

This link gives you access to free lessons and signs you up for a free weekly culture newsletter. I subscribe to the newsletter and highly recommend it.

Du finner lettere frem på linken ved å velge fra menyen på venstre side

"How does it works"

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...