Josef abaa Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hei! Til høsten neste år skal jeg starte på 10. klasse i ungdomskole. Jeg regner med at jeg ville kunne alt pensumet til 10. klasse før jeg starter på skolen (Privatundervisning fra hjemmeværende-mor), og lurer på om jeg bare kan gi eksamen , og hoppe over 10. klasse ?Føler at det er et år bortkastet, så kan jeg starte rett på vidregående skole? Håper på svar- -Skriver på iphone Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 I utgangspunktet: nei. Enkelte skoler har en ordning der veldig flinke elever kan ta enkelte fag, for eksempel matematikk, på videregående, men hovedregelen er at man må fullføre ungdomsskolen på vanlig måte. Lenke til kommentar
Josef abaa Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 I utgangspunktet: nei. Enkelte skoler har en ordning der veldig flinke elever kan ta enkelte fag, for eksempel matematikk, på videregående, men hovedregelen er at man må fullføre ungdomsskolen på vanlig måte. Kan jeg ta 1 klasse vidregående skole som privatist , mens jeg går på 10. klasse ungdomskole? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg vil tro det. Hør med rådgiver. Du kan forresten også dobbelsjekke det med å ta fag fra ungdomsskolen som privatist, for et raskt Google-søk viser at enkelte mener at det skal gå an. Jeg har dog aldri hørt om det tidligere og kan ikke helt se det for meg. Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Sett på den juridiske siden, kan du gjennom prinsippet tilpasset opplæring kreve vanskeligere oppgaver enn grunnskolepensumet. Har hørt om elever som går i 9.klasse og holder på med 1T/S1 og elever i 10.klasse som putler med R1. Om du får lov til å studere dette avhenger av hvilket fylke og kommune du bor i, og om du har kunnskaper til dette såklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå