Gå til innhold

Hvilke moblier har best batteri?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone 4

lol.

EDIT: Alle batterier i dagens mobiler skal ha en holdbarhet på 2 år før de begynner å bli dårlige. Og myten om klattlading er busted for flere år siden.

2 år..?? Det var jaggu ikke lenge. Hvis en er nødt til å skifte telefon pga batteri hvert annet år, blir det dårlig økonomisk invistering for meg hvertfall.

Har hatt 3 mobiler på 13 år jeg. Siemens mobilen fra 2004 der virker batteriet like godt den dag i dag!

LG'en fra 2008 der har det begynt å svikte nå (altså 3 år etter).

Så det betyr altså at batteriene blir dårligere i stedet for bedre?

Vel i såfall kommer jeg til å kjøpe bare enkle billige telefoner heretter.

Lenke til kommentar

Altså, batteriene skal ha MINIMUM 2 års holdbarhet før batteriet blir merkbart verre/streiker (har noe med reklamasjonsrett og det der) men for alt jeg vet så kan det batteriet du får i din mobil holde i 5 år, eller 10 år for den saks skyld. Dessuten kan du jo kjøpe nytt batteri, så slipper du å skifte telefon.

Med dagens batterier så er det bedre om du holder batteriet på omkring 60%, og ikke tømmer det helt ut for ofte. Så klattlading gjør ingenting. Enkelte produsenter (f.eks HTC) har også en bruksanvisning på hvordan man kan få batteriet til å holde lengre. I HTC's tilfelle så hadde det noe med å lade telefonen helt ut, så lade den opp, slå av telefonen, lade den i 3 timer avslått. Husker ikke helt.

Og hvis man ikke er ute etter å lade telefonen hver dag så bør man generelt styre unna smarttelefoner. Med moderat bruk så holder de en dag - maks to før man må lade.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Og hvis man ikke er ute etter å lade telefonen hver dag så bør man generelt styre unna smarttelefoner. Med moderat bruk så holder de en dag - maks to før man må lade.

også sier du lol til iphone 4? den holder i 3+ dager uten å lade med moderat bruk

Lenke til kommentar

Spørs helt hvilken klasse TS vil ha mobilen sin i. Om man snakker om smartmobiler så er iPhone 4 selvsagt veldig god på batteri. Hvis TS ønsker en simpel mobil, så kan man finne mobiler med batterilevetid oppgitt flere hundre timer standby.

Jeg bestilte nylig denne til min søster, og den har oppgitt 7 timer taletid og 500 timer (3 uker) standby. Ypperlig mobil om man ikke ønsker noe avansert.

http://www.multicom....100086/p3531810

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Spørs helt hvilken klasse TS vil ha mobilen sin i. Om man snakker om smartmobiler så er iPhone 4 selvsagt veldig god på batteri. Hvis TS ønsker en simpel mobil, så kan man finne mobiler med batterilevetid oppgitt flere hundre timer standby.

Jeg bestilte nylig denne til min søster, og den har oppgitt 7 timer taletid og 500 timer (3 uker) standby. Ypperlig mobil om man ikke ønsker noe avansert.

http://www.multicom....100086/p3531810

Ja for å prøve svare på det: I utgangspunktet er det nok at det er en telefon, og at den altså som telefon fungerer bra.

Har ikke fasttlf, bruker kun mobil så det er min hovedtlf.

Fram til nå har jeg lagt noget vekt på at den også har et bra kamera/video.

Men fra nå av tenker jeg det kanskje heller kan være greiere å kjøpe et separat digitalt kamera. Vet ikke om de også ha komb. Video/kamera?

Har aldri sett på slikt enda en gang. Men det får jeg eventuelt ta for seg selvsagt.

Så altså sannsynligvis helst en enkelt tlf ja. Men da en som er solid og holder lenge.

Når det gjelder batteri, er det viktigere med holdbarhet over tid (antall år) enn hvor lenge mellom hver lading. Hvertfall i utgangspunktet.

Bruker tlf lite, og sånt som sms minimalt.

Som nevnt tidligere er jeg meget fornøyd med min gamle siemens som ligger fast i bilen. Kunne gjerne kjøpt siemens igjen tror jeg, men vet ikke om de lager mobiler lenger enqang. Virker som det er meget bra kvalitet. Men det er jo ikke sikkert de heller har like god kvalitet i dag som for noen år siden.

Lenke til kommentar

Men så kan jo det ha seg med at iPhone ble lansert for over et år siden, og siden så har det kommet nye smartphones med større skjerm, både i flate og oppløsning + større cpu etc, som naturligvis trekker en del mer strøm.

Så det blir litt "urettferdig" å sammenligne den med dagens modeller.

Forøvrig så er ikke mobilkamera noe å satse på med mindre du vil ha morsomme fyllabilder osv. Med andre ord så bør du ikke forvente kvalitet.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Men så kan jo det ha seg med at iPhone ble lansert for over et år siden, og siden så har det kommet nye smartphones med større skjerm, både i flate og oppløsning + større cpu etc, som naturligvis trekker en del mer strøm.

Forøvrig så er ikke mobilkamera noe å satse på med mindre du vil ha morsomme fyllabilder osv. Med andre ord så bør du ikke forvente kvalitet.

igjen... mobilkameraer veldig bra idag, har brukt en iPhone 4 på mange turer til å ta bilder og det fungere veldig bra, har ikke noe behov for bedre kamera, skulle jeg ha hatt bedre ville det ha vært et speilrefleks

Lenke til kommentar

Urettferdig? Produsentene velger selv hvilke spesifikasjoner de vil ha.

Hvordan påvirker f.eks. taletiden av å ha en større skjerm eller cpu? CPUen er jo omtrent ikke aktiv, og dobbeltkjerneprosessorer kan være mer strømeffektivt fordi prosessoren kan gå i dvale fortere. Motorola Atrix har f.eks også bra batteri, selv om den har Tegra 2 og 4" skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er urettferdig å sammenligne en telefon som er over 1 år gammel med de som har kommet ut nå, da de har langt fra likt sammenligningsgrunnlag.

Det blir jo som å sammenligne en iPhone med en gammel Siemens, som har 3 ukers batteritid.

Så det eneste du gjør med telefonen din er å snakke i telefonen? Da kan du kjøpe deg en 3310 - meget god batteritid på den har jeg erfart.

Dagens telefoner er ikke ment for å bare snakke i telefonen, det er det som ligger i begrepet smarttelefon. Det sier jo seg selv hvis man har en 4,5" skjerm påslått 2-4 timer om dagen så går det en del batteri.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Jeg mener det er urettferdig å sammenligne en telefon som er over 1 år gammel med de som har kommet ut nå, da de har langt fra likt sammenligningsgrunnlag.

Hvorfor er sammenligningsgrunnlaget feil? Som sagt er det mulig man faktisk får lengre batteritid pga tokjerneprosessorer i noen situasjoner. Og det argumentet her faller fra hverandre når Motorola Atrix har tilsvarende batteritid som iPhone 4.

Det blir jo som å sammenligne en iPhone med en gammel Siemens, som har 3 ukers batteritid.
Nei, en iPhone og en Atrix kan brukes til samme oppgaver

Så det eneste du gjør med telefonen din er å snakke i telefonen? Da kan du kjøpe deg en 3310 - meget god batteritid på den har jeg erfart.

Dagens telefoner er ikke ment for å bare snakke i telefonen, det er det som ligger i begrepet smarttelefon. Det sier jo seg selv hvis man har en 4,5" skjerm påslått 2-4 timer om dagen så går det en del batteri.

Og poenget er? Det er jo derfor det er greit å vite hvilke telefoner som faktisk har bra batteritid før man kjøper en modell.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er så kontroversielt ved å si at iPhone 4 har bra batteritid og at andre nyere telefoner også kan ha det.

iPhone 4:

Tale 3G: 7,47 timer

Wifi nettleser: 9,96 timer

3G nettleser: 6,65 timer

Atrix:

Tale 3G: 11,58 timer

Wifi nettleser: 9,92 timer

3G nettleser: 5,25 timer

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...