Lars Mathisen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Laksefjordvidda under nordlyset Bildet er fjernet. Beskrivelse: En av bildene fra vinterens tur på Laksefjordvidda. Jeg tilbragte flere timer om kveldene/ nettene ute i håp om at nordlyset skulle vise seg. Siste natta dukket det heldigvis opp og viste seg i all sin prakt. Maken til intensitet og farger i et utbrudd har jeg sjelden sett maken til! Når man i tillegg opplever flotte solskinnsdager, røyebett og masse glede og latter blant supre turkamerater er det ikke lov å klage Sees mot sort bakgrunn! Link til bildesiden Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Et topp nordlysfoto, det er ikke mye å utsette på dette bildet. Her er farvenyanser og et herlig nordlys. Skal innrømme at jeg har virkelig digga bildene dine og er glad for mye lærdom i vinter fra deg. No gleder jeg meg til at jeg snart får samme type linse som du bruker her. ,) Lenke til kommentar
Lars Mathisen Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Takker, Karl-Ivar Er det Mark I eller II- versjonen du har bestilt? Har førsteutgaven, og etter å ha testet den nyeste er dommen klar: Den nye er mye skarpere på full blender, tegner skarpere ut i kantene og har mindre vignettering. Ville helt klart gått for denne, selv om det koster litt og krever større/ dyrere filtre. Selv vurderer jeg sterkt å kjøpe Nikon vidvinkeloptikk. Nikon 14-24 f/2,8, adapter og Canon fullformat er rått parti til nordlys og øvrig landskapsfoto! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Takker, Karl-Ivar Er det Mark I eller II- versjonen du har bestilt? Har førsteutgaven, og etter å ha testet den nyeste er dommen klar: Den nye er mye skarpere på full blender, tegner skarpere ut i kantene og har mindre vignettering. Ville helt klart gått for denne, selv om det koster litt og krever større/ dyrere filtre. Selv vurderer jeg sterkt å kjøpe Nikon vidvinkeloptikk. Nikon 14-24 f/2,8, adapter og Canon fullformat er rått parti til nordlys og øvrig landskapsfoto! Nå ble jeg litt usikker, jeg har nå spart til den såkalte "nordlyslinsa" Canon 24mm 1,4. som jeg vil bruke på min Canon 50D. Endret 7. september 2011 av Karl-Ivar Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Bare en ting å si. Et godt Nordlys foto. Lenke til kommentar
leifholm Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 lykkelige dig der fik opleve alt dette, et meget flot bilde af nordlyset her Lenke til kommentar
Lars Mathisen Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Tusen takk for tilbakemeldingene på bildet! Nå har nordlyssesongen såvidt kommet igang. Håper på mange herlige øyeblikk under nattehimmelen utover høsten og vinteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg