bokstavkjeks Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Sitter her og ser på diverse strømabonnement der pris er oppgitt i øre/kWh. Jeg har som de fleste et lite forhold til hvor mange kWh jeg bruker i løpet av et år. Hvor mye er gjennomsnittlig? Hvor mye betaler folk flest for strøm i løpet av et år? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 En vanlig norsk enebolig bruker fra 16 000 kWh/år til 25 000 kWh/år i følge wikipedia... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Bor du alene og ikke er ukjent med å kle på deg en genser inne om vinteren så ligger forbruket rundt 15000, er du derimot av den frosne typen og bor sammen med en annen voksen og kanskje 1-3 unger så påregn 20-30000kw/h. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hvis du har tilgang på strømmåleren din kan du gå ut og lese av tallet som står på den. Så kan du gå tilbake 1 uke senere og se hva den står på den da. Det gir deg en indikasjon på hva du bruker jevnt over til vanlig. Dette vil typisk inkludere varmtvann, elektronikk, matlaging, kjøleskap, vaskemaskin, tørketrommel, lys osv som du bruker som vanlig. Så må du regne med at det påløper mer de kalde vinterdagene når du sitter inne og fyrer og mindre om sommeren når du er 3 uker på ferie og alt er slått av hjemme. Hvor mye/lite er vanskelig å si noe om uten å vite hvor stort hus du har, hvor godt der er isolert og hvor varmt du liker å ha det. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Dere bruker mye strøm ser jeg. Såpass mye at jeg får hakeslepp. Års forbruket på min 80 kvm leilighet ligger på ca 8000-10000 i året. Alt etter hvor kaldt det er. Jeg har varmekabler i gang, stue og på badet. Fyrer en sjelden gang i peisen. Nå er denne leiligheten ikke gammel da, men jeg ville anbefalt å etter isolere eller instalere varmepumpe dersom man har så høyt forbruk. Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Dere bruker mye strøm ser jeg. Såpass mye at jeg får hakeslepp. Års forbruket på min 80 kvm leilighet ligger på ca 8000-10000 i året. Alt etter hvor kaldt det er. Jeg har varmekabler i gang, stue og på badet. Fyrer en sjelden gang i peisen. Nå er denne leiligheten ikke gammel da, men jeg ville anbefalt å etter isolere eller instalere varmepumpe dersom man har så høyt forbruk. Mye?? Vi brukte 42000 kwh sist år. Vet at det er mere enn snittet men det er mange som har rundt 30000.. Ellers har vi varmepumpe. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Dere bruker mye strøm ser jeg. Såpass mye at jeg får hakeslepp. Års forbruket på min 80 kvm leilighet ligger på ca 8000-10000 i året. Alt etter hvor kaldt det er. Jeg har varmekabler i gang, stue og på badet. Fyrer en sjelden gang i peisen. Nå er denne leiligheten ikke gammel da, men jeg ville anbefalt å etter isolere eller instalere varmepumpe dersom man har så høyt forbruk. Mye?? Vi brukte 42000 kwh sist år. Vet at det er mere enn snittet men det er mange som har rundt 30000.. Ellers har vi varmepumpe. Hvor mange kvadratmeter er huset ditt på? Endret 10. september 2011 av TheHawk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå