Gå til innhold

Dårlig lyd/ekkel bass med X-Fi Titanium.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Opplever at mitt X-Fi Titanium lydkort muligens ''ødelegger'' lydopplevelsen både headsettet mitt og anlegget mitt kan levere.

Dersom jeg kobler til headsettet til iPhonen får jeg rimelig bra lyd og en behagelig bass, men kobler jeg det til lydkortet blir bassen en noe hard og rar. Det er litt vanskelig å forklare, men bassen varer for lenge og blir litt tynnere og høyere enn slik den burde være.

 

Får fikset noe av problemet med EQ'en i driveren til kortet, men ikke helt, og ofte forverrer jeg det også. Har Creative HS-980 Fatal1ty MK-II. Er det noen som har dette headsettet og kan dele hvordan EQ'en og ellers instillinger i driveren er satt opp?

 

Kjøpte meg også et splitter nytt anlegg som fikk kjempebra kritikk for god bass, men bassen er helt forjævlig med mitt lydkort. Blir helt gåen av å høre på det etter få minutter.

 

Kunne trengt noen tips og triks, og hva ellers dere kan by på for å hjelpe meg.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Creative suger jo bare rompe hele veien. Lenge siden SB 64 Gold var det ypperste. Få deg Asus eller Hercules brukt. Kjører mitt via et ekte Hi-Fi anlegg. Forskjellen er enorm. Any onboard er i tillegg helt plastikk. Så: kjører du kun headset, få deg en headset driver. eller totalt en ordentlig gammeldags stereo forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...