JuC1y Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hei! PCen min kræsjer hele tiden, derfor har jeg planer om å reformatere den. Jeg kjører "Windows Vista" på den nå, så jeg vil fortsette å kjøre det etter at jeg har reformatert den. Problemet er at jeg ikke har en "Windows Vista" CD for å reinstallere den. Er det noe mulighet for å reformatere hele PCen og få "Windows Vista" tilbake? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hvilken pc merke er det snakk om? Muligens du har recovery partisjon? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 32Bits Vista er rett ut sagt et dårlig produkt, 64bit er av en helt annen kvalitet. Hvis det er 32bit så er det altså ikke sikkert at en reinnstallasjon vil løse noen problemer. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Er det en Windows-versjon som fulgte med maskinen, eller er det en du har kjøpt selv og lagt inn? Dersom du har kjøpt en såkalt "retail"-versjon kan du ringe MS (23 500 500) og bestille en ny plate. Dersom den fulgte med maskinen skal du ha en recoverypartisjon som du får tilgang til ved å trykke på en bestemt tast ved oppstart av maskinen. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Jeg fikk denne programvaren med maskinen. Jeg vet ikke hvilke bit den er. Jeg vil bare gjennopprette den og slette alt fra den, vil ha den helt ny! Det er samme for meg hvilken windows versjon jeg kjører. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det er vel ikke det samme hva slags versjon det er hvis den oppfører seg like ræva etter at den er nyinnstallert eller? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Dersom du ikke har dokumentasjonen til maskinen kan du ringe produsenten og spørre hvordan du kjører recovery. På HP er det som regel F11 ved oppstart, mens på Acer er det ALT+F10.. det varierer fra merke til merke. 32Bits Vista er rett ut sagt et dårlig produkt, 64bit er av en helt annen kvalitet. Hvis det er 32bit så er det altså ikke sikkert at en reinnstallasjon vil løse noen problemer. Du får gjerne dokumentere de påstandene der.. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Beklager, det var en windows 7 versjon jeg kjørte på pcen. Er det ikke noe mulighet for å gjennopprette pcen til fabrikkinstillinger? slette alt som er på den, uten cd og cdkey osv. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Beklager, det var en windows 7 versjon jeg kjørte på pcen. Er det ikke noe mulighet for å gjennopprette pcen til fabrikkinstillinger? slette alt som er på den, uten cd og cdkey osv. Les igjen det siste innlegget mitt.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Windows 7 32 bit er det ikke noe feil med, Vista 32 bit derimot, akk ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå