the_last_nick_left Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 For det første er formelen fortsatt feil. For det andre har du x på begge sider av likningen, så x'ene strykes mot hverandre. Da sitter du igjen med en ukjent, z. Det bør du klare. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Hvis formelen er feil, hva faen er den da? Du kan ikke si "Formelen er feil" hver gang, uten å påpeke HVA som er feil. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Håper dette hjelper litt. Brukte tallet 200 som eksempel, for å vise at formelen er korrekt. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Ok. Takk, regner med at 0.93 er bare erstattet med 0.84. Men jeg leter forsatt etter formelen som hjelper med å finne z, når jeg kun har y? Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Hva er y? Den er ikke nevnt i oppgaveteksten. Du burde virkelig søke etter en mer semantisk forståelse, fremfor en mekanisk "sitte inn i formler" forståelse. Y er nettopp prosenten du sitter igjen med. 93.75 er y om du vil. Fjerner du 100 tallet vil formelen gi 0.9375 direkte. Endret 7. september 2011 av medisinOmsider Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Y er som nevnt fra først posten 0.84 (84%). Om du hadde lest ville du sett at oppgaven baserer seg på å finne Z, utifra Y. Y = (X + Z) - Z (Formelen ER riktig om jeg putter inn tall jeg har kommet fram til er riktig, ved å bare teste ut tall, så jeg vet den funker, men den vil ikke gi meg noe svar) Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Du bare snur formelen. Bleh, regner. Z = rottegn((y-100)/(-100)) Om y = 93.75. rottegn((93.75-100)/-100))= 1/4. Stod opp 5 i dag, mulig noe feil et sted. God natt. Endret 7. september 2011 av medisinOmsider Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Der ja! Nøyaktig det jeg leter etter Tusen takk. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ser jeg gjorde en feil over, skulle vært 1-z ja. (Han truer med å tvangsflytte meg hvis jeg klarer oppgaven – har ikke tenkt å fortelle om jeg klarer den, men jeg er nysgerrig på hvordan!) Hvis du er nysgjerrig på hvordan, og du synes det var interessant å finne ut av, så ville jeg absolutt prøvd meg på T-matte. Merkelig om lærern din sier han skal tvangsflytte deg. Si til lærern din at det bare er tull! Det kan han ikke uansett. Men si f.eks. at du kan prøve en uke. Hvis du har noe form for sans for matte vil du mest sannsynlig synes P mye kjedeligere enn T. Liker du det ikke går du tilbake til P. Endret 7. september 2011 av Überadri Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Han sa "Jeg vil gjøre et forsøk i å tvangsflytte deg. Jeg kan vel igrunn ikke tvinge deg, men jeg skal prøve." vi har halvveis prøvd på T matte, da første uka hadde vi T-mattelæreren. Hadde ikke helt sansen for det lille jeg fikk, da hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå