Gå til innhold

BK: Tåkehav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott stemning og sndeig utsnitt som gir mange fine linjer og mange punkter å se på. Du har utfordret "reglene" ved å trekk ting ut mot kantene, men jeg synes det fungerer!

Her var jeg på maksimal brennvidde og valgte å ta bildet i portrettformat og det ble vel også avgjørende for komposisjonen.

Takk for din utdypende og hyggelige tilbakemelding, Espen :)

Lenke til kommentar

Er det tåke du har lagt på? Tenker da det er ett så markant skille på brukaret.Men liker jo hva jeg ser.Liker utrykket..både hardt og mykt på en gang..litt rart utsnitt,men er vel mer hva en er vant til å se som gjør det slik;)

Det er ingenting som er lagt til eller trukket fra her, Jan Erik - da tåka ligger over sjøen mellom bakgrunn og brokara :)

Lenke til kommentar

Dette kunne vært et veldig ok bilde om du hadde hatt mer luft på toppen og mindre i bunn. Det interessante med bildet er tåka, brua og ambulansebilen, refleksjonen i vannet gir veldig lite ekstra til bildet, og burde ikke bli gitt fokus i den grad du har valgt å gi.

Jeg er ikke en fan av fargene, de ser ut til å være et resultat av samma etterarbeid som de fleste nettavisenes bilder, og det ser ikke så bra ut. Blir kanskje litt mer dramatisk og dystert, men ikke naturlig.

Lenke til kommentar

Dette kunne vært et veldig ok bilde om du hadde hatt mer luft på toppen og mindre i bunn. Det interessante med bildet er tåka, brua og ambulansebilen, refleksjonen i vannet gir veldig lite ekstra til bildet, og burde ikke bli gitt fokus i den grad du har valgt å gi.

Jeg er ikke en fan av fargene, de ser ut til å være et resultat av samma etterarbeid som de fleste nettavisenes bilder, og det ser ikke så bra ut. Blir kanskje litt mer dramatisk og dystert, men ikke naturlig.

Angående komposisjonen så er jeg ikke enig i at speilingen ikke fortjener oppmerksomhet da den er mere spennende enn den bleke himmelen. Fargene er slik som øyet oppfattet det og som jeg alltid er nøye med.

Jeg gjør som regel ingen redigering angående eksponering av lys eller farger i etterprosesseringen da dette bør gjøres riktig i det øyeblikket som bildet tas.

Takk for din utdypende og hyggelige tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Det er ikke himmelen jeg er interessert i, det er brostrukturen.

Dette er et landskapsbilde hvor brua og brokaret kun er ment som ramme trukket litt innenfor ytterkantene.

Å ha med mere av brokaret i toppen appelerer ikke til meg i denne sammenhengen, men det kan jo være i andre sammenheng at det kunne vært interessant :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...