staagri Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Hei, Jeg lurer på og sette opp en proxy server hjemme, men lurer på om det lar seg gjøre å koble seg på denne fra internet når den ligger bak en router? Skjønner det ikke er noe problem om serveren er koblet direkte til et modem med statisk ip-adresse. Kan legge til at det ikke er noe alternativ å ha serveren direktet tilkoblet modemet. På forhånd takk! Endret 7. september 2011 av staagri Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det skal gå bra om du åpner de nødvendige portene. Har selv kjørt en tilsvarende løsning. Har du vurdert å opprette en SSH-tunnel? Lenke til kommentar
staagri Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Det skal gå bra om du åpner de nødvendige portene. Har selv kjørt en tilsvarende løsning. Har du vurdert å opprette en SSH-tunnel? Takk for svar kenneth! Vis jeg da bruker ip-adressen som er tilknyttet modemet til å koble meg opp til serveren, blir da tilkoblingen opprettet på serveren selv om den har en lokal ip-adresse? Formålet er å kunne se web-tv fra utlandet og dette krever da en norsk ip-adresse. Litt usikker på hvordan SSH-tunnel vil fungere til det? Evt forslag til beste måte og løse dette problemet på ved å benytte en dedikert maskin som ligger på et lokal nett? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Du bruker ipen til modemet ja, du kan eventuelt sette opp dynamisk DNS f.eks http://www.no-ip.com/ Husk at du må åpne og videresende portene, hvis ikke går det ikke. En SSH-tunnel skal fungere ypperlig til det, en annen fin ting med den er at den er kryptert. SSH-tunnel på 10 minutter i Windows Serveren du skal kjøre, har du tenkt på Windows eller Linux? Endret 10. september 2011 av Kenneth E Lenke til kommentar
staagri Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Tror jeg har begynt og skjønne tegningen nå Skal se om jeg får tid til å begynne å teste litt i mrg, tenkte å instalere CCproxy, noen bedre forslag? Skal bruke en gammel maskin som kjører windows xp, regner med det funker greit. Takker for hjelpen så langt, regner med det blir flere spørsmål etter jeg har installert alt...hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå