Gå til innhold

fremkalle gammel film i C-41


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat et flexaret kamera og fant en eksponert film i det. Filmen er en Kodacolor-X den skal egentlig fremkalles i C-22 kjemi. Jeg har ikke veldig stor tro på at det kan bli noe ut av de bildene siden de slutta å produserer filmen i 1974. Men jeg vil prøve. Er det noen som har erfaring med å fremkalle denne filmen i C-41 kjemi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Ja. Jeg fant den sia i sta jeg også. Det er nok litt i dyreste laget. jeg tror jeg skal være heldig om det finnes noe i det heletatt på den filmen. Filmen sto i et Rollarflex-kamera jeg kjøpte på en bruktsjappe i sta. Jeg får heller prøve å fremkalle den i hc-110 i morgen. Jeg leste et sted at det funka, sju minutter skal vist passe. Det skal vist bli et orangeskjær på filmen.

 

 

Det hadde bare vært gøy å prøve å gjøre det i farge, men sånn jeg har skjønt det funker det ikke i det heletatt i C-41.

 

Takk for svar. Om det blir noe av kan jeg scanne negativene og poste bildene her om du vil se.

Lenke til kommentar

Morsomt å kjøpe kamera med gammel film i. Jeg kjøpte en 60 år gammel Zeiss Ercona Nettar foldekamera som hadde en Kodak C-41 film inni. Har ennå ikke fremkalt den, får vell levere den inn til fremkalling snart :)

 

 

Det syntes jeg du burde. Om ikke er det bare å sende den i posten til meg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...