celebos Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg kjøpte akkurat et flexaret kamera og fant en eksponert film i det. Filmen er en Kodacolor-X den skal egentlig fremkalles i C-22 kjemi. Jeg har ikke veldig stor tro på at det kan bli noe ut av de bildene siden de slutta å produserer filmen i 1974. Men jeg vil prøve. Er det noen som har erfaring med å fremkalle denne filmen i C-41 kjemi? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg har aldri fremkalt slik film selv, men vet noen gjør det med svar/hvit fremkaller og det skal visstnok gi negativ hvor det er mulig å se hva som var på filmen. Ikke vanskelig å finne referanser hvis du søker litt. Ellers kan du sende den inn for fremkalling,se: http://www.rockymoun...ilm.com/c22.htm Endret 7. september 2011 av seriksen Lenke til kommentar
celebos Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Haha. Ja. Jeg fant den sia i sta jeg også. Det er nok litt i dyreste laget. jeg tror jeg skal være heldig om det finnes noe i det heletatt på den filmen. Filmen sto i et Rollarflex-kamera jeg kjøpte på en bruktsjappe i sta. Jeg får heller prøve å fremkalle den i hc-110 i morgen. Jeg leste et sted at det funka, sju minutter skal vist passe. Det skal vist bli et orangeskjær på filmen. Det hadde bare vært gøy å prøve å gjøre det i farge, men sånn jeg har skjønt det funker det ikke i det heletatt i C-41. Takk for svar. Om det blir noe av kan jeg scanne negativene og poste bildene her om du vil se. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Filmen sto i et Rollarflex-kamera jeg kjøpte på en bruktsjappe i sta. Hvis det ikke er din egen film er det ikke mye å bruke penger på nei, men hadde vært morsomt å se hvordan det virker med svart/hvit fremkalling. Lenke til kommentar
celebos Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Her ser du resultatet. Jeg fremkate de i 7,5 minutt. Hadde ingen termometer som gikk over 50 grader, så brukte bare varmt vann på slump +vannkoker. Kunne sikkert blitt bedre. Men man kan da se at det er noe der. Resten av filmen var ikke eksponert. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Her ser du resultatet. Mangler link?? Lenke til kommentar
celebos Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Her ser du resultatet. Mangler link?? Sorry. Det gikk litt fort. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Morsomt å kjøpe kamera med gammel film i. Jeg kjøpte en 60 år gammel Zeiss Ercona Nettar foldekamera som hadde en Kodak C-41 film inni. Har ennå ikke fremkalt den, får vell levere den inn til fremkalling snart Lenke til kommentar
celebos Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Morsomt å kjøpe kamera med gammel film i. Jeg kjøpte en 60 år gammel Zeiss Ercona Nettar foldekamera som hadde en Kodak C-41 film inni. Har ennå ikke fremkalt den, får vell levere den inn til fremkalling snart Det syntes jeg du burde. Om ikke er det bare å sende den i posten til meg. Lenke til kommentar
celebos Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Om det er interesse å se nye bilder fra kameraet så er de å finne her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå