Gå til innhold

Hvordan synger man en sang med karaoke?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt ny og HEEELT fersk, skulle gjerne fått noen tips. Vi har i oppgave på skolen å lære en sang utenatt og kunne synge den med karaoke. Jeg får ikke truffet riktig på tonene. Det går lissom ikke ann å treffe riktig, du vet ikke hvor du skal treffe...

Vurderer å synge:

Også om dere har noen tips om lette sanger(helst norske)...

VIL OGSÅ SI AT JEG IKKE HAR SANGSTEMME, IDET HELETATT!

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er selvsagt å ha karaokeversjonen av sangen du skal synge. Fant en versjon her, så øver du på å synge til ordene etter hvert som de lyser opp, du finner rytmen etter hvert. :thumbup:

Det er ikke opp til oss andre forumbrukere å si hva som er enkelt og ikke, det enkleste og beste er å ta en sang du liker og kjenner godt. Jeg liker å synge Roy Orbison og Queen sine sanger, da de passer til min stemme, men det er ikke dermed sagt at det er enkelt for en som er mest glad i Madonna og Britney å gjøre det samme. Veldig vanskelig for meg i alle fall :tease:

http://www.youtube.com/watch?v=uXVA0y32r5Y

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Eller bare tar det nå. Ja, er litt enig i deg. Men problemet er at når jeg har hørt på sanger, har jeg ikke pugget sangteksten. Så jeg kan bare delere(veldig lite) . Jeg får ikke sangteksten opp i hue, uansett hvor mye jeg hører på sangen..lol

Lenke til kommentar

Synes denne er gøy å synge

Og

http://www.youtube.com/watch?v=OpBZBLu_tqU&feature=related

Og

Mye rockemusikk er ganske enkelt, f.eks Dire Straits har veldig mye som er veldig enkelt å synge men som høres kult ut likevel.

Et annet triks er å høre på live-versjoner av låter du har lyst å synge, og synge de som artistene gjør live, da høres det ofte mer "live" ut enn hvis du bare imiterer studioversjonen. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Eller bare tar det nå. Ja, er litt enig i deg. Men problemet er at når jeg har hørt på sanger, har jeg ikke pugget sangteksten. Så jeg kan bare delere(veldig lite) . Jeg får ikke sangteksten opp i hue, uansett hvor mye jeg hører på sangen..lol

Da hører du bare på sangen samtidig som du har teksten foran deg, les/syng teksten høyt 2-3 ganger samtidig som du hører på låten, så legger du teksten akkurat så langt vekk at du ikke ser den uten å bøye deg eller snu deg, så prøver du en gang uten. Du må sikkert ta en sniktitt eller 3, men neste gang trenger du kanskje bare 1 sniktitt på jukselappen, og så trenger du ikke jukselapp i det hele tatt. Øvelse gjør mester. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...