Gå til innhold

Gaming Laptop 11-12k

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny Laptop om ca. 3 uker.

jeg har tenkt til å bruke laptopen til å spille på, BF3, Guild Wars 2, Modern Warfare 2 osv...

Dette vil jeg ha med på laptopen.

-17'' eller 18''.

-7200 RPM.

-Kult designe.

Jeg har sett litt på denne her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635481 . Og den ser ut til å være nok så god, men det hadde vært fint om dere kunne komme med noen forslag, evt. om andre laptoper kommer ut om 2-4 uker ? : )

- På forhånd, takk : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilsvarende hardware i en Alienware blir mye dyrere.

Jeg ser ingen grunn til at den ene av Asus'ene ikke skulle ha baklys på tastaturet hvis den andre har det? Jeg vet ærlig talt ikke om disse Asus-maskinene har det, jeg anser det som en bagatell jeg i hvertfall ikke ville ha betalt noe ekstra for.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, jeg har ikke sett noen tester med GTX 560M og BF3 ennå, og heller ingen offisielle anbefalte spesifikasjoner for BF3. Men jeg regner med at det skal gå helt greit på 1920x1080 og hakket under max på detaljnivået. Vil kanskje slite litt på de aller høyeste grafikkinnstillingene ... da trenger du maskiner med Nvidia GTX 580M eller AMD HD 6990M ... og da snakker vi helt andre priser.

Lenke til kommentar

Ja det er det - men hvis du mener noen som skal konkurrerer på dette prisnivået, og med denne ytelsen, så vet jeg ikke om noen. Det betyr selvsagt ikke at jeg kjenner til alt som er på trappene - men jeg vet altså ingenting konkret. De jeg vet om som kommer, er enten mye dyrere ... eller mye dyrere og dårligere, som den maskinen Razer nylig offentligjorde.

Razer Blade

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Som Thomit sier så kan det godt være at det kommer nye maskiner i nær fremtid, men det kommer nye maskiner hele tiden så skal man ta høyde for det så blir det aldri noen ny maskin på deg.

Hvis du ikke absolutt trenger maskin nå så anbefaler jeg deg å vente. Trenger du den nå så er det definitivt et av de beste kjøpene du kan gjøre pr idag.

Lenke til kommentar

Multicom kommer med Kunshan P180 i midten av oktober. 18.4" med 2x560m i SLI, med muligens noen andre konfigureringsmuligheter. Aner ikke pris, men er spent på denne selv..

Høres spennende ut men prisen blir nok like spennende. Multicoms maskiner ligger rimelig høyt i pris sammenlignet med Asus.

Lenke til kommentar

En Multicom Kunshan P170 , konfigurert for å bli så lik den G74sx'en hos Dustin som mulig, kommer på 15 tusen. Du får da riktignok en litt kraftigere prosessor, i7-2720QM er billigste alternativ hos Multicom. Den er egentlig bare verdt pengene dersom man ønsker enda kraftigere skjermkort enn det Asus kan tilby. Utstyrt med GTX 580M eller HD 6990M, er den svært konkurransedyktig i forhold til den eneste konkurrenten, som er Alienware.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Men jeg regner med at det skal gå helt greit på 1920x1080 og hakket under max på detaljnivået.

Med et 560 MOBILE? Det tviler eg på egentlig. Ihvertfall ikke noe AA. Medium og 19xx oppløsning ser jeg for meg.

Vel, det er jo uvisst hva BF 3 faktisk krever enn så lenge. Men GTX 560M er kraftigere enn mitt GTX 280M, og jeg klarer Crysis på High, 1920x1200 ... så vi får vel se. I alle fall skal man klare å sette noen av grafikkdetaljene på nest høyeste eller til og med høyeste nivå. Jeg klarer de fleste spill på høyeste eller nest høyeste nivå i grafikken, 4xAA, 4 eller 8xAF, 1920x1200.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...