Cuneax Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Slipper UV- og polariseringsfiltre i nye størrelser. Nye filtre fra Carl Zeiss Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 UV-filtrene fra Carl Zeiss blokkerer ultrafiolett lys, men skal likevel være krystallklare og slippe gjennom alt synlig lys uten problemer. På denne måten forsterker de for eksempel kontrast i bildet. Jeg tør vedde på at de gjør stikk motsatt når de brukes sammen med digitale sensorer. Francis Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hvor nyttig er det egentlig med slike filtere i disse dager? AtW Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Polafiltre? Nyttig som pokker. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Polafiltre? Nyttig som pokker. Absolutt! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg tør vedde på at de gjør stikk motsatt når de brukes sammen med digitale sensorer. Francis Er fortsatt mange som fortsatt skyter film da - til og med fotojournalister. Var på foredrag med opp til flere fotografer som fortsatt sverger til film under Visa pour l'image. Til uke-/månedsmagasinfoto er det ikke egentlig noe problem å få fremkalt og scanna bildene før deadline, så de som kan sakene sine får egentlig bruke hva de vil når de jobber for Newsweek/NG/Der Spiegel og lignende. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg vet det - derfor poengterte jeg at det gjaldt digitale sensorer . Det var ordlyden i artikkelen jeg reagerte på, ikke hvorvidt det finnes bruksområder for UV-filtre. Francis Endret 7. september 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg