Gå til innhold

Kjøp av 2 nye brikker.

Exerqtor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det avhenger av hovedkortet. Se hovedkort produsentens produktside og QVL.

Skal i prinsippet ikke være noe problem.

En del problemer med fire brikker på f.eks LGA 775 og særlig hovedkortene med Nvidia brikkesett.

De fleste trenger IKKE mer enn 4 GB, så sjekk behov før du bruker penger på noe som kanskje ikke gir noen ytelsesgevinst og du ikke kan ta med i fremtidige oppsett.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du drive å blande forskjellige RAM brikker fra forskjellige produsenter?

Kjøp deg heller et sett til med Dominator RAM. Selv om du har 4 RAM slots, så finnes det

faktisk Hovekort som blir kranglete når de får 1 brikke i hver slot. Ville tatt frem hovedkort manualen og lest hva det står om det å fylle alle slott'ene før du kjøper nytt; men det går som regel fint!

Lenke til kommentar

Hovedkortet er et EVGA nForce-780i SLI

Grunnen til at jeg føler behovet for mer ram er at PC'n plutselig fryser om jeg har mange faner oppe på Chrome og kjører winamp(med 55k+ sanger i library). Eneste jeg kan gjøre da er å ta strømmen fra pc'n.

Skal også bytte ut alle harddiskene mine i samme slengen.

Og ang å kjøpe dominator igjen så gjør jeg ikke det mtp dem har gått ut omtrent overalt.

Endret av Exerqtor
Lenke til kommentar

Problemet begynnte med HDD crash. Så jeg kjøpte meg en 120GB Vertex3 HDD og nyinstalerte Win7 på den. Hadde 2stk disker av typen som crashet, og den ene går enda. Så har bestilt 2stk Seagate 2TB 5900RPM disker som skal ta over for di to jeg nettopp har nevnt.

Har titta i taskmngr. Kjører 1.67GB ram konstant med winamp og chrome oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...