Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skjermkort anbefaling

unwill

Anbefalte innlegg

Da jeg surfet gjennom hardware.no's sider fant jeg denne anbefalingen: Burde kanskje ha postet den under Skjermkort, men den ble her:

nVidia RIVA TNT2/TNT2 Ultra

Dette er nVidias aller nyeste skjermkort. Klokket mye høyere enn sin eldre bror TNT, og med dobbelt så mye RAM, skulle det meste ligge til rette for en ny "ytelseskonge". Og på den rette maskinen er TNT2 nettopp det, verdens raskeste 2D/3D skjermkort for hjemmemarkedet. Men dessverre er det også slik at det er verdens dyreste også. Men slik er det oftest - man får det man betaler for. Jeg vil ikke anbefale noen med dårligere enn PII 400 å anskaffe et slikt kort, TNT2-kortene trenger nemlig masse rå CPU-kraft for å komme til sin rett. Og forer du et TNT2 Ultra kort med en PIII 500 prosessor, da viser TNT2 kortet virkelig muskler med å pumpe ut omkring 45fps i den knallharde "crusher" testen i Quake2 (1024x768). Og da henger ikke engang det enda ikke utgitte Voodoo3 3500 med i svingene! Så det er ingen tvil om at TNT2 har et helt utrolig fartspotensiale, bare den parres med en kraftig nok CPU. Skal du ha det ultimate skjermkortet for din raske Slot1 maskin, gå for TNT2 Ultra.

Er det ikke nå det passer for folk å si *OLD!!*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...