fk81 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Skal bygge ny pc og håpet at noen kan gå god for dette oppsettet. Skal brukes til spilling og litt diverse. Er det noen store flaskehalser her, eller noen komponenter som ikke matcher? Evt noen billigere komponenter som kan gjøre samme jobben? Har ingen planer om å overklokke. Prosessor - i5 2500k Hovedkort - Asus P8P67 Ram - Corsair 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ PSU - CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 Kabinett - ACE MIDITOWER ECCO 420 ATX BLACK Skjermkort - ASUS GEFORCE GTX 560 TI HD - SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB (Blir kanskje en SSD i tillegg) DVD - Samsung Totalpris på dette blir ca kr. 5.900,- hos Dustin home. (Gratis frakt pga. studentkonto) På forhånd takk! :-) Lenke til kommentar
phlake Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Fint oppsett, men bytt ram til et 2x4GB-kit, f.eks denne, som er 1600mhz også. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Det ser jo bra ut det der. Kabinettet er jeg vel mest skeptisk til av det du har i den listen der. Beskrives som litt skranglete. Jeg hadde nok gått litt opp i pris og heller satset på et kabinett med lengre levetid, feks Antec Three Hundred. Trenger du 8GB minne? Jeg vet ikke om det er så mye å spare, men til spilling har det vist seg at noe særlig over 4GB er liten vits.http://www.hardware.no/artikler/saa_mye_minne_trenger_spilleren/93672/6 Edit: +1 til den over her ja. Gå for et oppsett med 2 minnebrikker. Klokkehastighet har null å si siden du ikke skal klokke. Finner du et billig sett med 2x2GB 1333MHz DDR3 ville jeg gått for det. Endret 7. september 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
fk81 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Takk for tilbakemelding! :-) Da blir det nok å bytte ut kabinett og evt rambrikkene og legge inn bestilling. Jippi!!! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå