Gå til innhold

Hvordan få vekk melding om restart etter update

HDSoftware

Anbefalte innlegg

Folkens..

Jeg har en terminalserver som i løpet av natten har klart å hente ned oppdateringer fra Microsoft. Resultatet er at nå få ralle brukerene mine meldingsbokser hele tiden som sier noe slikt som "Server neads to te restarted"

Så tillbyr den mine kunder muligheten til å enten vente eller starte på nytt. Dette er noe forbannet dritt fordi denne meldingen burde jo ikek kommet hos klientene i det hele tatt.

Det som jeg er 100% sikker på er at automatisk oppdatering er noe jeg hawr slått av for lenge siden. Slikt har jeg ALDRI ståendes på en server. Her har med andre ord en tjeneste blitt slått på enten av en bruker eller automatisk. Jeg har kunn EN bruker uten om meg selv som har tillgang til admin oppgaver og jeg er temmelig sikker på at han ikek har slått på dette..

Men det jeg lurer på er altså - Går det an å fjerne denne meldingen sli at den ikke dukker opp hos noen i det hele tatt?` Det er kjedelig å bli oppringt av kundene hele tiden fordi en meldingsboks dukker opp hvert tiende minutt og stjeler fokus fra det de driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det har jeg faktisk prøvd. Jeg har satt i GPO at repetering av melding skal vises hvert 1440 minutt, som er 24 timer. Alikevel popper den opp hele tiden og er veldig anoying.. Det festlige er jo at for kunden så er eneste alternativet som er tilgjengelig "Vis senere". Selve Restart knappen er disablet så vinduet er i seg selv helt meningsløst.

Må kansje boote etter å endre denne settingen? Står ikek noe om det i GPO. Har også kjørt gpupdate uten at det hjalp noe nevneverdig..

Jeg har satt dette i høyeste nivå i GPO så den burde jo ned arve seg automatisk til alle lag...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På terminalserverene mine er windows update servicen avslått. Tar heller å slår på denne når jeg skal oppdatere serverene. I mitt tilfelle er det helt nødvendig, da alle terminalserverene mine kjøres ut fra et image via citrix provisioning server. Ganske lurt opplegg. Har kjørt terminalserver-park uten denne provisionerings løsningen og kan si at det er helt håpløst uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...