pa28 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 heisann, jeg fikk nytt HK, GK, RAM og CPU.. satt i alt og alt funker.. untatt jeg starter opp så bare restarter den...jeg har en HD fra før.. med xp fra før.. burde jeg formatere denne.. vil det løse problemene mine? noen sa at den tydligvis har en annen boot greie enn det nye hovedkortet mitt... andre tips? Håper på litt raske svar her.. er desperat. hehe Lenke til kommentar
telifia Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 (endret) Har hatt samme problemet selv med mitt P4P800. Problemet løste seg etter jeg valgte å reparere installasjonen med winxp cd-en. Mvh Eirik Endret 15. januar 2007 av telifia Lenke til kommentar
Howard Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Du bør absolutt installere Windows på nytt etter et hovedkortbytte, spesielt når det er snakk om et helt nytt brikkesett. Ofte er dette faktisk "påkrevet" for at Windows i det hele tatt skal kunne fungere. Lenke til kommentar
telifia Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 (endret) Akkurat der tror jeg du tar litt feil. Jeg har flere ganger tidligere brukt samme installasjon på både amd og intel (!) når det gjelder windows xp. Av en eller annen merkelig grunn, så klarer faktisk dette operativsystemet å kjøre selv med bytte av chipset. Har aldri fått det til å fungere på samme måte med andre microsoft os. Men uansett så er man nok sikrere på at det fungerer dersom man kjører en ny installasjon. Mvh Eirik Endret 15. januar 2007 av telifia Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Du bør absolutt installere Windows på nytt etter et hovedkortbytte, spesielt når det er snakk om et helt nytt brikkesett. Ofte er dette faktisk "påkrevet" for at Windows i det hele tatt skal kunne fungere. Til dels enig med deg at full re-install er det beste ved hk bytte, men jeg har faktisk god erfaring med å boote på windowsplaten og ta full reparasjon etter hk bytte. Det var med win2k, og funker nok også med xp. Men måtte vel re-installere alt av drivere etc etterpå. Det som da er VELDIG viktig etterpå er jo selvfølgelig å legge inn chipset driverene som første ting etter at setup er ferdig, dvs FØR skjermkortdrivere og andre ting. Lenke til kommentar
pa28 Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 jeg setter inn xp cd og det skjer ingen ting... den kommr til der hvor jeg må velge safe mode osv... så trykker jeg på en av de så estarter den. før den gjør det så kommer det opp filer han mangler tror jeg.. i system 32 osv... så jeg må vel formatere den på et eller annet vis....? andre tips? var ikke sikker på om jeg skulle formatere før jeg satt inn nytt.. andr jeg snakket med sa at jeg ikkke burde det.. men men... jeg får vel en løsning snart håper jeg Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg setter inn xp cd og det skjer ingen ting... den kommr til der hvor jeg må velge safe mode osv... så trykker jeg på en av de så estarter den. før den gjør det så kommer det opp filer han mangler tror jeg.. i system 32 osv... så jeg må vel formatere den på et eller annet vis....? andre tips? var ikke sikker på om jeg skulle formatere før jeg satt inn nytt.. andr jeg snakket med sa at jeg ikkke burde det.. men men... jeg får vel en løsning snart håper jeg ?? Boot på xp plata, og du skal få opp en meny hvor du velger å installere eller reparere en installasjon... Velg reparere... Lenke til kommentar
pa28 Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 heisann fikk startet opp cd'en nå måtte confe noe i bios bare skal prøve frem litt nå.. kan jeg ikke bare formaterre herfra da? prøver rep først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå