Maarudn Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg innstalerte ny cpu og vifte og tok på kjølepasta. Tok på en liten klump, men da jeg tok kjøleren på spredte det seg og dekker nesten hele cpuen. TKjøleren er nuctua nh-d14 og prossesoreb er i2500k. Kom opp 40 grader i bios da jeg startet den første gang. Har jeg tatt for mye på? Hvor mye er best? Bilde? Evt hvordan ta av og på ny? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Du har gjort det helt riktig. 40 grader er en helt grei temp. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Du kan jo kjøre stress test og se hva temperaturen ender på under load. Synes maks temp gir en bedre indikasjon på om alt er riktig, enn idle temperaturen. Lenke til kommentar
Maarudn Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Hvordan kjøre en slik test? Og hva burde tempen være på for at prossesoreb trives best? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Prosessoren er god for 75C under overklokking, men om du ikke overklokker burde du ikke få høyere enn 60C load-temperaturer med en NH-D14 når du kjører Intel Burn Test 2.51 eller høyere på windows 7 service pack 1 (viktig med service pack 1) Lenke til kommentar
Maarudn Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Fikk ikke høyere tempratur en dette(under high load). Hva er CPUTIN? Den forandrer seg ikke. Ligger på rundt 30 grader nå. Endret 8. september 2011 av Maarudn Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Har du et sabertooth-hovedkort? Det er en temperaturavmåling ved CPU. Du har veldig gode temperaturer, så alt ser bra ut for deg. Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg har akkurat samme oppsettet, og syntes det skurret litt da tempen kom opp i noen og 53 grader bare ved å installere Bad Company 2. Da jeg spilte spillet så viser Core temp at max temp var ca 75 grader. Det er jo rimelig for høyt. Er programmet Core temp unøyaktig eller har jeg gjort noe rart? Bruker Asus P8Z68 HK. Endret 8. september 2011 av Smellyglove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå