unwill Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Med så mange typer 9600 på markedet har jeg blitt litt forvirret. Tenkte å lage en tråd der jeg prøver å forklare hva jeg vet/tror er forskjellen mellom dem. Og få litt tilbakemedling. Vi har: 1. Radeon 9600 128 MB 2. Radeon 9600 256 MB 3. Radeon 9600 Pro Fireblade E 128 MB 4. Radeon 9600 Pro 128 MB 5. Radeon 9600 Pro Ultimate Edition Denne listen er sotert etter prisen på Saphire kort hos Komplett.no (i dag 7 aug 2003). Hva er egentlig forskjellen mellom dem? - Først non-pro og pro. Forskjellen er at pro er klokket høyere? - Forskjellen mellom 128 og 256 Lite forskjell fordi ingen av dagens spill er i nærheten av å bruke så mye RAM. - Fireblade? Har hørt at Fireblade skal være raskere enn den vanlige (Rammen klokket fra 300@330), men hvorfor er den da billigere også? - Ultimate Edition? Tror det er den samme som Pro, bare at den bruker Zalman Heatpipe passiv kjøler og dermed ikke støyer. (Du slipper å miste garantien på den hvis du har tenkt til å montere det selv) Er det noen som kan forklare det litt bedre enn meg plis... Lenke til kommentar
jnzy Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hmm... dette er litt rart, trodde også at Fireblade er bedre enn vanlig. For en gang skyld, kanskje det billige er det beste? Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hmm... dette er litt rart, trodde også at Fireblade er bedre enn vanlig. For en gang skyld, kanskje det billige er det beste? Fireblade har bedre minne moduler en det som er standar fra ATI, kortene blir produsert i et begrenset antall og de skal i utgangspunktet ha lik pris som et standar 9600pro kort. Med andre ord, det er et lokke tilbud for å få deg til å kjøpe korte før de blir utsolgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå