Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 1998 vindusviskermekanisme hjelp!

XtrM_Nor

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nå forrige uke en 1998 Audi A3 1.8 ambition (tror jeg, er iallefall skinn interiør, elektrisk AC m.m.), og visste forståvidt at vindusviskermekanismen ikke var helt frisk, men første turen tok den *kvelden*

Viskeren på venstre side går for langt begge veier, og jeg kan se når jeg åpner panseret at den har presset seg gjennom noe av plastikken som skal være rundt den tingen som stikker opp og viskeren henger på (er totalt ukyndig på bil)

Så lurte egentlig på hvordan en bytter denne, fant en på nettet til 500kr.

Og lurte også på andre tips og triks til ting jeg må passe på, typiske feil/slitedeler, og fordeler / ulemper med denne bilen :)

Var tom for ideer, så kom jeg på dette herlige forumet her :) Dere har iallefall hjulpet meg med alt mulig rart før, fra pc til kamera m.m. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med medlem i A3 - klubben.

Her er en link for å finne utgave .

Viskermekanismen på min 98 lager også litt lyd. Så må nok åpne opp og ha på litt fett.

Haynes bok kjøper du her:

For å komme til så må du:

-Ta av viskere (kap 17)

-Lirke av deksel.(Ikke bruk skrujern til å vippe av. Da sprikker dekselet.) Pass på ledninger og slange til spylere. Alt er veldig skjørt.

-Pass på rekkefølge bla bla.

-Ikke skru av mutter som låser sveiv til motoraksel på viskermotor.

Delenummer finner du på vagcat. (Gratis, men krever registrering.)

Priser finner du på ebay.co.uk eller Auto Royal (med delenummeret du fant på vagcat.)

Klarer ikke å tyde på Haynes-bildene hva som er årsak til at viskere har for stort utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...