Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlegeskrekk

Anderx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på person til person. Ikke alle reagerer på lystgass. I tillegg er det jo en gass som påvirker deg. Du kan bli dårlig/kvalm om du bruker det. Om du er riktig "heldig" så kan du slippe unna alle bivirkningene. Ellers vil jeg jo heller anbefale deg og gjøre det uten. Han skal bare prike på tennene dine.

Lenke til kommentar

Jeg er møkkredd for tannlegen. Jeg har gitt han streng beskjed om at om ikke jeg får piller av han nekter jeg å la meg behandle. Det var i forbindelse med en rotfylling. Panikkdempende for barn fortalte han meg at det var, mamma sa valium. Uansett, jeg får en stor dose, og da er det en fryd å dra til tannlegen :)

Ps: Ja, han er offentlig. Og jeg betaler svært lite ekstra for den behandlingen.

Lenke til kommentar

Du bør jo vurdere å gå til en annen tannlege først, det satte en effektiv stopper for min tannlegeskrekk hvertfall, jeg er ikke noe fan av all pirkingen så det blir begrenset, veldig fint :)

Fordelen med private tannleger er at de må nesten være "snille" om de skal beholde kundene sine, så de fleste er nok ganske så forsiktige av seg om man advarerer på forhånd. Det er også mange tannleger som har en "vi gjør ingenting første gang"-policy. De sjekker kun tennene, blir kjent med deg og kommer med et estimat på hva som bør gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...