Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyundai vs Peugeot?

SoznA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en tidligere audi designer som har designet den Hyundai modellen, de burde kanskje hatt en Audi designer for å designe den innvendig også. Jeg syns den gamle i30 er ganske tragisk innvendig, det skal bli spennende å se hvordan den nye generasjonen blir innvendig i de mer normale standard utgavene som vil bli solgt her i landet. Jeg syns den ser ganske stygg innvendig den nye også, litt sånn billig bilstereo juletre assosiasjon til alt av betjening og elektronikk. De skulle prøvd å lage den mer diskret, minimalistisk og spare litt på alle lys knapper, krom detaljer og lysende display.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Jeg tror det er en tidligere audi designer som har designet den Hyundai modellen, de burde kanskje hatt en Audi designer for å designe den innvendig også.

Du tenker nok kanskje på Peter Schreyer, som er sjefsdesigner hos Kia? Tror ikke han har hatt mye med denne å gjøre, han har vel nok med sine egne modeller. Det er Phillip Zak - eks-GM - som er designsjef hos Hyundai.

For øvrig liker jeg Hyundais siste modeller. i40 er veldig spennende f. eks.

Lenke til kommentar

Synes alle moderne biler ser ganske like ut jeg. Men disse to bilene du linker til er ganske så forskjellige, det er andre speil, grillen på hyundaien er mer kileformet og lyktene er bredere, grøftelysene har "pyntelyskant" på andre enden, hyundaien har ikke de latterlige peugot listene på dørene, og huyndaien har mer markerte linjer langs panseret og oppe på dørene.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en tidligere audi designer som har designet den Hyundai modellen, de burde kanskje hatt en Audi designer for å designe den innvendig også.

Du tenker nok kanskje på Peter Schreyer, som er sjefsdesigner hos Kia? Tror ikke han har hatt mye med denne å gjøre, han har vel nok med sine egne modeller. Det er Phillip Zak - eks-GM - som er designsjef hos Hyundai.

For øvrig liker jeg Hyundais siste modeller. i40 er veldig spennende f. eks.

Han som er sjefsdesigner i europa heter faktisk Thomas Bürkle og kom fra BMW i 2003, kanskje det er han som har lagd den. Bilen har endel BMW trekk ved at den er litt kantete.

http://www.dailymotion.com/video/xa067a_made-in-germany-hyundai-s-success-d_news

Uansett er det nok han audi designeren som er stjernen og han er jo ansatt i samme selskap, Kia Sportage har endel likhetstrekk.

Lenke til kommentar

Ah, ja. De fleste Hyundai-modeller myntet på det europeiske markedet er faktisk designet og utviklet (hovedsaklig i hvert fall) i Europa, så det har du nok rett i. Men jeg er rimelig sikker på at Schreyer kjører sitt eget løp hos Kia. Eksteriørt har de kanskje enkelte likhetstrekk (bilene er jo ofte på samme plattform, naturlig nok), men det er likevel mye som skiller de to merkene. Interiørt er det verre å skille de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...