mbruun Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Hei! Akkurat installert Ubuntu 11.04 på min Asus eeepc (1015). Har Win 7 starter i bunn slik at jeg kan velge mellom de 2 ved oppstart. Så til problemet. Etter å ha installert kubuntu får jeg ikke koblet pc'en opp mot det trådløse nettet hjemme. Bruker WEP hjemme og WPA/WPA2 på jobb. Det fungerer fint på jobben, og kubuntu kobler seg opp på nett uten problemer. Når jeg er hjemme og jeg bytter desktop til Gnome eller standard ubuntu, kommer den seg rett på nett uten problemer. Det er altså kun kubuntu den ikke vil på nett med. Jeg legger inn passordet og den forsøker å koble seg opp, men "passord dialogboksen" spretter opp etter noen minutter og melder om problemer med authorization. Jeg er 110% sikker på passordet. Nettet fungerer også helt smooth i win7. Har forsøkt å fjerne koblingen mot nettet mitt hjemme og restarte maskinen. Hjelper ikke. Fjernet siten fra jobb, la til hjemmenettverket på nytt og forsøkte å koble opp. Hjelper ikke. Noen som vet hvor jeg kan begynne å feilsøke? Må legge til at jeg er veeeeldig fresh når det kommer til linux. - Kommer meg som sagt på det trådløse nettet på jobben med kubuntu - Kommer meg på nett hjemme når jeg bruker gnome, standard ubuntu og win7, men ikke kubuntu. Har ingen utestående drivere som venter, bortsett fra en grafikkdriver som fucker opp hele desktopen :-) Takker og bukker for svar :-) -M Endret 9. september 2011 av mbruun Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Løst.. Endret hjemmenettverket til WPA2 personal og det gjorde susen :-) -M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå