SunnyDee Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei! Jeg flyttet inn i en av SiB Boligene i Bergen for ca 2 uker siden, og her er den eneste muligheten til å få internett gjennom en ethernet kabel. Forrige uke oppdaget jeg at jeg kunne sette opp en VPN tilkobling slik at jeg ikke trengte å logge inn på UiB sitt nett hvert 30 minutt gjennom en internet browser. Og pga flere grunner, så trenger jeg en tilkobling som holder seg stabil. Jeg har satt opp en VPN-tilkobling ved hjelp av UiB sine sider, som forklarer hvordan dette skal gjøres. ( https://it.uib.no/VPN-oppkobling_i_Windows_7?kerberos_ithjelp_done=1 ) Men alas, dette fungerer ikke. Etter ca 1 minutt dropper tilkoblingen nettilgangen, og regelmessig får jeg en error message hvor det står: "Link to [navn på VPN tilkobling] failed. Reconnect pendling..." Jeg har sett gjennom forumet og har funnet to andre topics med sammme problem, men disse har da brukt Linux, og jeg bruker Windows 7. Jeg har prøvd en relativ lignende approach som de har gjort, men uten hell. Lurer på om noen har noen tips angående hva dette kan være, og om noen har noen tips for hvordan jeg kan løse problemet. (Jeg har prøvd både "vpn-student.uib.no" og "uib-vpn-gw" som VPN addresser, begge uten hell) Mvh. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei. Gå inn på egenskapene til vpntilkoblingen din og se på sikkerhet. I den gamle guiden sto det at man skulle sette kryptering til valgfri; se om det hjelper deg. Se bilde under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå