el3ment3 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Nå har det seg sån at pryo uka nærmer seg og jeg har i lekse å skrive en jobb søknad. er derfor litt intresert i å vite hva dere synes om min før jeg leverer den, så her kommer den: (navn er blitt endra til xxxx) Thomas xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx 136 4517 Mandal Tingretten 4600 Kristiansand Mandal, 6 september 2011 Jeg, Thomas xxxxx xxxxx, er 10ende klasse elev ved blomdalen ungdomskole i Mandal. Jeg er utadvent, står for det jeg mener og deltar aktivt når det diskuteres i klasserommet. På skolen har jeg gode karakterer i de fleste fag fordi jeg er intelligent og lærer nye ting fort. Et av yndlings fagene mine er mattematikk fordi jeg skjønner det meste vi har om og har sjeldent problemer ettersom jeg følger godt med i timene. På fritiden bruker jeg mye av tiden min ute i naturen og tar bilder, filmer eller jogger. Fotograferingen har gjort meg tollmodig siden jeg ofte må bruke lang tid på å få bildet best mulig. Jeg bruker også en del tid inne hvor jeg deltar i diskusjoner på nett, diskusjonene kan være om det meste men foretrekker samfunns relaterte temaer. I sommer jobbet jeg med mange forskjellige jobber sånn som vasking med høytrykkspyler, maling og fiksing av tak. Dette gav meg god erfaring med hard jobbing og arbeidsgiverne er godt fornøyd. Jeg har som mål å utdanne meg som advokat eller et annet yrke innen juss, derfor ser jeg på dette som en gylden mulighet til å lære enda mer om yrke. Med hilsen Thomas xxxx xxxx Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Er det noen som svarer på eller i det hele tatt leser søknader til arbeidsuke? Tropp opp med søknad i hånden. Om søknader generelt ville jeg laget noen avsnitt, og hatt med: Relevant erfaring: høyttrykksvasking, maling, tak-reparasjon Irrelevant erfaring: fotografering? Relevante interesser og evner: utadvendt, gode karakterer, jogger Irrelevante interesser og evner: filmer i naturen, diskuterer på nett Referanser: hvem jobbet du for i sommer? Fremtidsmål/visjon jobbe som advokat eller annet innen juss Til slutt, det er ikke stil eller novelle du skriver, det er et informativt dokument, du trenger ikke ha med mer svada enn høyst nødvendig. Endret 6. september 2011 av grovetussen 1 Lenke til kommentar
el3ment3 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Er det noen som svarer på eller i det hele tatt leser søknader til arbeidsuke? Tropp opp med søknad i hånden. Om søknader generelt ville jeg laget noen avsnitt, og hatt med: Relevant erfaring: høyttrykksvasking, maling, tak-reparasjon Irrelevant erfaring: fotografering? Relevante interesser og evner: utadvendt, gode karakterer, jogger Irrelevante interesser og evner: filmer i naturen, diskuterer på nett Referanser: hvem jobbet du for i sommer? Fremtidsmål/visjon jobbe som advokat eller annet innen juss Til slutt, det er ikke stil eller novelle du skriver, det er et informativt dokument, du trenger ikke ha med mer svada enn høyst nødvendig. takk for svar jeg får karakter på dette pluss at jeg skal levere søknaden der jeg vill søke sån ble det når jeg endra det men syntes det ble litt lite :/ Thomas xxxxx xxxx xxxxxxxxxx 136 4517 Mandal Tingretten 4600 Kristiansand Mandal, 6 september 2011 Jeg, Thomas xxxx xxxx, er 10ende klasse elev ved blomdalen ungdomskole i Mandal. Jeg er utadvent, står for det jeg mener og deltar aktivt når det diskuteres i klasserommet. På skolen har jeg gode karakterer i de fleste fag fordi jeg er intelligent og lærer nye ting fort. Et av yndlings fagene mine er mattematikk fordi jeg skjønner det meste vi har om og har sjeldent problemer ettersom jeg følger godt med i timene. På fritiden bruker jeg mye av tiden min ute i naturen og går eller jogger. I sommer jobbet jeg med mange forskjellige jobber sånn som vasking med høytrykkspyler, maling og fiksing av tak. Dette gav meg god erfaring med hard jobbing og arbeidsgiverne er godt fornøyd. Jeg har som mål å utdanne meg som advokat eller et annet yrke innen juss, derfor ser jeg på dette som en gylden mulighet til å lære enda mer om yrke. Med hilsen Thomas xxxx xxxxx Endret 6. september 2011 av el3ment3 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Husk at egennavn starter med stor bokstav. blomdalen ungdomskole skal vel skrives Blomdalen ungdomskole, matematikk skrives ikke mattematikk og se også opp for orddelingsfeil. Yndlingsfag er det helt greit å skrive i et ord. Det er forsåvidt bare småpirk, men kan være greit å ha rett i en søknad. Endret 6. september 2011 av xaco Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Det jeg prøvde å forklare var at du ikke skriver en novelle eller dagbok, det er et saksdokument og bør ikke se ut som en vegg med tekst. Altså, bruk avsnitt. Endret 7. september 2011 av grovetussen Lenke til kommentar
el3ment3 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Det jeg prøvde å forklare var at du ikke skriver en novelle eller dagbok, det er et saksdokument og bør ikke se ut som en vegg med tekst. Altså, bruk avsnitt. har gjordt det nå læreren ble fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå