Gå til innhold

På tide å skaffe seg dress


Anbefalte innlegg

Jeg føler kanskje det er på tide å skaffe seg en ordentlig dress (som ikke er kjøpt på billigsalg hos Dressmann).

Jeg kom over denne saken her fra Mad Men collection til Banana Republic

post-90990-0-20509500-1315340261_thumb.jpg

Og den synes jeg rett og slett var utrolig stilig. Nå har jeg riktignok null peiling på mote og klær, så det blir min lite profesjonelle men personlige mening.

 

Men det var få størrelser igjen, og det gikk helelr ikke å sende den til Norge. Nå er jeg litt skeptisk til å kjøpe uprøvde klær også da.

 

Da lurer jeg litt på hvor i Oslo bør man gå for å skaffe seg en kvalitetsdress, kanskje noe ala den på bildet? Og hvor mye bør jeg regne med den kan koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Kvalitet» kan bety så mye. Det billigste jeg vil anbefale noen å kjøpe uansett økonomi, slitasje eller annet er de dyrere seriene fra H&M, her kommer du vel litt under 2000. Grei konstruksjon, ålreite materialer og et snitt som ikke er helt dødfødt for de av oss som av og til spiser sunnere saker enn bamsemums. Øvre grense blir fort uinteressant høy, det er ikke vanskelig å svi av 25k om du skulle ha det liggende. For ca 5000 kan du begynne å forvente en del mer (men i andre tilfeller bare mer jålete produsent og penere butikk!), rundt 8-9000 går seriøsiteten et par hakk opp.

 

Men. Hvis dette er din første dress og du ikke helt vet hva du er ute etter ville jeg først sjekket om H&M har noe som passer. Alt annet enn ull utgår.

Lenke til kommentar

Tja, hvor mye vil du bruke?

 

Og angående Mad Men-dressene, http://putthison.com/post/9576055926/our-friend-thom-wong-from-the-sunday-best-was

Har ikke bestemt meg for en øvre grense enda. Men har da innfunnet meg med at jeg må legge noen tusenlapper på bordet.

 

Interessant lesning :p Jeg misstenkte egentlig BR for å melke den der litt. Men poenget mitt var egentlig bare at jeg var på utkikk etter en dress i den stilen som er avbildet.

 

[...]og et snitt som ikke er helt dødfødt for de av oss som av og til spiser sunnere saker enn bamsemums.[...]

I see what you did there ;) Jeg er heldigvis av den normale/slanke typen. Så en passform som funker burde jeg alltids klare å finne!

 

 

Det vil jo bli min første ordentlige dress som skal kjøpes. Vil ha en som kan brukes til både en tur på byen og til litt finere restaurantmiddager. Men jeg kan vel spytte i 3-4000 vil jeg tro. Noen andre forslag enn H&M (skal innom og ta en titt der også)?

Lenke til kommentar

Silke, bomull og lin er vel ikke de lureste materialene å investere i hvis du skal kjøpe din første ordentlige dress... Da bør man vel nesten utelukkende gå for 100 % ull?

 

Mange blandinger som inneholder både ull og silke/lin/bomull er helt greie uavhengig av om det er din første eller niende dress. Selv har jeg en blazer som er laget i 50/50 ull og bomull, og det stoffet hadde gått helt fint til en førstegangsdress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...