Gå til innhold

Støvfilter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan jo ta en ubrukt støvsugerpose å klippe til :smile:

de skal jo slippe minst mulig støv gjennom, men samtidig må det jo være stor luftgjennomstrømning hvis støvsugern skal funke.

jeg bruker i allefall det nå, å jeg syns det funker kjempefint. billig er det oxo, å så fins det i alle elektroforretninger....allefall de med støvsugere.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-11 10:07, LarsC skrev:

Bare ikke kjøp filter fra Microplex eller.no, de lukter helt for j**lig, fikk vondt i hue av lukten etter 10 minutter. Måtte fan meg lufte i en halvtime etterpå.

Strømpebukser av typen dame funker utmerket.

Jeg har selv et slikt filter i 80X80, men noen lukt har jeg ikke merket. Lukter faktisk ingenting.

Blir ikke strømpebukser veldig statisk da?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Brukte sjølv 3 * 80 mm vifter på en radiator, der eg hadde 3 * 80 mm filter. Dette resulterte i mere støy og MYE mindre luftgjennomstrømning. I dag kjører eg uten filter, og kan ha viftene under halv hastighet, og likevel ha bedre luftgjenoms. enn med filter, og full effekt. Min anbefaling er å:

-Ikke bruk filter. (for mange bivirkninger)

-Vask rommet oftere :]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-02-16 00:06, LarsC skrev:

Nei, det er mulig lukten avtar etterhvert. Byttet ut med strømpebukse, type dame, revet av på fæst... Not!

BTW: det er selve filteret som lukter, ikke plastrammen rundt :wink:

Ja, styr unna den type strømpebukse om du ikke liker lukt :lol:

Lenke til kommentar

Har nå brukt damestrømpe på innsugsviften i pc'en i 5 måneder, og har rensket det 2 ganger. Luftgjennomstrømningen er MYE bedre enn microplex-filter. ( Ja, jeg har prøvd begge delene). Strømpebiten samler meget effektivt opp støv, og det er bare fint, fint støv som slipper gjennom. Andre fordelere er selvsagt at det er mye billigere, og har du kjøpt en strømpe (eller fått en av mor slik som jeg) så har du filter til mange vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...