thorwb Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg skal sette inn en vifte som suger luft inn i mitt kabinett, men trenger et støvfilter før jeg monterer den.. Noen som har noen meninger eller helst erfaringer med hva som fungerer bra som støvfilter? Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 God ide! Er det noen risiko for at disse kan bygge opp statisk elektrisitet? _________________ Thor W. [ Denne Melding var redigert av: thorwb på 2002-02-06 14:33 ] Lenke til kommentar
maximus Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Dra på en elektrobutikk og kjøp et fettfilter til asugsvifta på kjøkkenet, og så har du det perfekte søvfilteret til pc'en. Slipper nok luft igjennom slik at det ikke blir varmt i pc'en Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Bare ikke kjøp filter fra Microplex eller.no, de lukter helt for j**lig, fikk vondt i hue av lukten etter 10 minutter. Måtte fan meg lufte i en halvtime etterpå. Strømpebukser av typen dame funker utmerket. Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Hehe, takk for tips, hater fæl lukt... Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 du kan jo ta en ubrukt støvsugerpose å klippe til :smile: de skal jo slippe minst mulig støv gjennom, men samtidig må det jo være stor luftgjennomstrømning hvis støvsugern skal funke. jeg bruker i allefall det nå, å jeg syns det funker kjempefint. billig er det oxo, å så fins det i alle elektroforretninger....allefall de med støvsugere. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 10:07, LarsC skrev:Bare ikke kjøp filter fra Microplex eller.no, de lukter helt for j**lig, fikk vondt i hue av lukten etter 10 minutter. Måtte fan meg lufte i en halvtime etterpå.Strømpebukser av typen dame funker utmerket. Jeg har selv et slikt filter i 80X80, men noen lukt har jeg ikke merket. Lukter faktisk ingenting. Blir ikke strømpebukser veldig statisk da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Nei, det er mulig lukten avtar etterhvert. Byttet ut med strømpebukse, type dame, revet av på fæst... Not! BTW: det er selve filteret som lukter, ikke plastrammen rundt :wink: Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Har nettopp montert, kjente ingen lukt. Lenke til kommentar
evenes Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Brukte sjølv 3 * 80 mm vifter på en radiator, der eg hadde 3 * 80 mm filter. Dette resulterte i mere støy og MYE mindre luftgjennomstrømning. I dag kjører eg uten filter, og kan ha viftene under halv hastighet, og likevel ha bedre luftgjenoms. enn med filter, og full effekt. Min anbefaling er å: -Ikke bruk filter. (for mange bivirkninger) -Vask rommet oftere :] Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Quote: Den 2002-02-16 00:06, LarsC skrev:Nei, det er mulig lukten avtar etterhvert. Byttet ut med strømpebukse, type dame, revet av på fæst... Not!BTW: det er selve filteret som lukter, ikke plastrammen rundt :wink: Ja, styr unna den type strømpebukse om du ikke liker lukt Lenke til kommentar
drbass Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Det er egentlig ikke noe vits med støvfilter men hvis du absolutt vil ha det så ville jeg anbefalt deg å bare kjøpe et støvfilter på en websjappe. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Quote: Den 2002-06-28 10:33, Wotan skrev:Ja, styr unna den type strømpebukse om du ikke liker lukt Høh? Strømpebukse fra kvinne lukter ikke, luftfilter fra Microplex lukter vondt. Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Du kan også bruke sånne svarte "filtere" som gjerne står foran "gamle" høytalere. Vis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Har nå brukt damestrømpe på innsugsviften i pc'en i 5 måneder, og har rensket det 2 ganger. Luftgjennomstrømningen er MYE bedre enn microplex-filter. ( Ja, jeg har prøvd begge delene). Strømpebiten samler meget effektivt opp støv, og det er bare fint, fint støv som slipper gjennom. Andre fordelere er selvsagt at det er mye billigere, og har du kjøpt en strømpe (eller fått en av mor slik som jeg) så har du filter til mange vifter. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Strømpebukser koster heller ikke særlig mye. Forholdet bukseareal/pris er bra. :wink: Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Tilbake til strømpene så kan man strekke strømpa før man setter den på. Resulterer da i bedre luft gjennomstrømning Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 maximus Bare for en opplysning så er ikke den laget for å ta støvet effektiv nok fettfilter er laget for å hindre at fettet trenger opp i vetilasjonen,fett brenner om det blir varmet opp. :razz: Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå