Ash Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hjelper brodern med en oppgradering av hans maskin (er utført) og i den sammenheng har vi funnet ut at en ny kjøleribbe står på dagsorden. Han har per idag et Epox 4PDA2+ hovedkort og en P4 2.4Ghz/800Fsb prosessor. Han bruker 'boxed' kjøleren. Hvilke P4 kjølere gir bra ytelse/pris idag? Selv er jeg en amd mann så jeg er desverre ikke 100% oppdatert på bra P4 kjølere. Han er ikke ute etter den villeste kjøleren som koster 7-800kr, men en som ihvertfall er merkbart bedre enn orginal kjøleren til Intel (for den river ikke skinnet av pølsa). Noen som har noen bra anbefalinger?? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 nå er jeg ikke sikker på disse "mellomsjikt" kjølerne, men de to beste er ihvertfall Thermalright SLK-900 og Swiftech MCX4000B så er det sagt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 nå er jeg ikke sikker på disse "mellomsjikt" kjølerne, men de to beste er ihvertfall Thermalright SLK-900 og Swiftech MCX4000B så er det sagt. Ikke heeelt sant Disse er rimelig dyre og med en stille vifte kjøler de ikke bedre enn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=CNPS7000ALCU CU varianten (som utfra endel tester ikke er bedre) ble brukt av ocshoot.no til å overklokke en 2,4 til 3,6 ghz.. :o) bra nok for de fleste Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg ville ha gått for en Zalman kjøler.. Sjekk ut microplex.no for pris Lenke til kommentar
Ash Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Ja jeg må si meg enig. De Zalman kjølerene ser veldig bra ut. Og jeg har sjekket et par tester og de får jo bra kritikk også. Prisen er ikke så helt forferdelig heller når man tar med i betraktning at den har innebygget vifte (ergo vifte er ingen ekstra utgift som med mange andre kjølere). Takker for råd og vink. 8) Blir nok en slik Zalman på bruttern. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Kan du poste om han ble fornøyd med vifta?? Vurderer en slik vifte selv... Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Grunnen til at jeg anbefalte Zalman var at jeg har en Zalman CNPS7000-ALCU selv.. og denne funker VELDIG bra for mitt formål.. Trixet er å ikke ha MB med (høye) kondiser i nærheten av socket. http://uviktig.info/jahagen/400_zalman.jpg Denne kommer også med vifteregulering ..og til en gunstig pris http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=CNPS7000ALCU Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvorfor ikke bare gå for den beste. Simply the best!! Better than all the rest! Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg synes Zalman CNPS7000 kjøler'ne ser bra ut, spessielt ut ifra den gode omtalen de har fått i tester. Det eneste jeg lurer på, er om det er plass til en i min maskin. Har et AOpen HX08 maxitower, og der står hovedkortet VELDIG nær PSU. Stikker disse kjølerne mye ut ifra testeklipset til P4'en? Mitt hovedkort er et MSI Neo-FIS2R, og der sitter sokkelen ganske nær toppkanten av hovedkortet og det er vel bare ca. 1.5cm mellom boxed kjøleren og PSU... Noen som vet om jeg kan bruke Zalman kjøleren? eller er det kanskje på tide å skaffe et nytt kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå