Gå til innhold

Bygge Gaming Pc: Hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i forrige posten min at jeg skulle kjøpe gaming pc komplett. Fikk svar, og de dataene jeg tenkte på var tydelig vis piss. Så jeg tenkte jeg skulle bygge en fra komplett.no eller netshop.no og betale litt ekstra så de setter den sammen. Men jeg har ingen anelse på hva jeg skal velge! vil ha en data med 12 gb ram, og et grafikk kort som kan takle de fleste spill. Og at den holder seg kjølig til hver tid. Maks pris 10500. Den skal også ha tilgang på trådløst nettverk, og cd ingang eller hva jeg skal kalle det. Jeg vil heller ikke ha noe skikkelig rart kabinett med rar fassong og slikt. Et enkelt kabinett, kanskje med noen få lys som gjør den litt tøff. Hadde satt stor pris på om noen kunne hjulpet meg.

______

Ruben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er denne?

Hard Disk: OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

SATA III, Read/Write 550/500MB/sec

Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Kabinett: NZXT Phantom Full Tower - Black

Minne: Corsair Dominator 12 GB DHX DDR3 1600MHz

Kjøing: MIST Economy vannkjølingsett, Dual

Software: Microsoft Windows 7 Home Premium

Skjerm Kort: ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

Lenke til kommentar

Okei, jeg kan vel begynne å ramse opp litt her.

Du kjøper vannkjøling på en pc som er decent. Greit nok at det er bra og alt det der, men skal du legge penger i en pc så vil jeg først og fremst fokusere på skjermkort, prosessor og ha greit med ram før kjølinga.

12GB ram er egentlig litt overkill, da sparer du pengene dine på mindre ram (8GB er mer enn nok) og få deg heller et bedre skjermkort. Skjermkortet du viste der vil vel på nippen kjøre alle spill på max grafikk og så fort som dagens teknologi er også så få deg et kort med minst 1500MB på skjermkortet.

Minnet på skjermkortet står her: ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA.

Alt du trenger for en god og sikker gamer-pc er:

1.  
  2. Bra skjermkort.
  3. Bra prosessor
  4. Nok ram

Nå mener jeg ikke at de andre delene skal være elendige, men her har du hvertfall prioriteten.

Lenke til kommentar

har endret litt på Kabinettet og skjermkortet

Hard Disk: OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3

SATA III, Read/Write 550/500MB/sec

Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Kabinett: Lancool PC-K62 Midtower Black

GB Ram: Corsair Dominator 8 GB DHX DDR3 1333MHz

Skjermkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

Lenke til kommentar

Ok. 12 Ram er vel litt mye. Skal downgrade til 8, og legge til bedre skjermkort. Men hvilket skal jeg ta? et som er dritbra, men ikke altfor dyrt.

Okei, du har ' XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" ' til 2.049,- Som jeg har hatt 2 av selv, fungerer som hakka møkk!

( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639513 )

Skal du spytte inn noen hundrelapper til kan du gå for ' ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 ' til 2.699,-

( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542 )

Begge disse er " dritbra " i den forstand. Skal du til en mindre prisklasse så er det ikke så mye " gamer " lenger. Men det er alltids billigere kort som kjører spill smooth, men som sagt, nyere spill vil et billigere kort slite med å kjøre på full guffe.

Lenke til kommentar

Prosessoren er Intel Core i7 2600 Quad Prosessor

Konge! Har du extra penger å rutte med så ville jeg veldig anbefale et ASUS Xonar HDAV1.3 lydkort, men selvfølgelig ikke et must.

Er du fornøyd nå så har du pc som skal kjøre over ALT av spill med max fps.

Legg i handlevogn -> Til Kassen -> Happy Gaming!

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar

Høres bra ut! Har noen høytalere. Er allerede litt over pris, så jeg skal holde den der den ligger i pris nå. Men jeg bare lurte på om dataen takkler Skjerm Kortet? Det virker ganske kraftig EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA.

Dataen takler skjermkortet uten problemer, du kommer til å være fornøyd nå! :)

Lenke til kommentar

men jeg må vel kanskje legge ved en plate spiller, så jeg kan installere spill via cd? hadde jeg glemt! :O hvilken skal jeg ta? hva passer kabinettet? Lancool PC-K62 Midtower Black er kabinettet

Plate spiller begynner å bli litt gammelt vel?

Neida, men det er vel DVD/CD rom du tenker på. Så for å si det sånn så er kabinettet så nytt og i god kvalitetsmessig, så du kan velge egentlig hvem du vil ha, har ikke noe å si. Den passer! :)

+ du skrev at de skulle bygge den for deg så uansett så får de det til. SKULLE det være at den IKKE passer så er de smarte nok å bruker en annen innenfor samme prisklasse.

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...