Gå til innhold

Hva gjør denne kabelen?

thres93

Anbefalte innlegg

Som du ser på bildet er det en kabel som går fra de gammle mus og tastatur kontaktene og samlet inn på skjerm inngangen.

Jeg lurer på hva detter gjør og om noen har navn på denne kabelen.

Alt jeg vet er at det har sammenheng med server :S

Mest trolig i rack skap.

post-204889-0-10425800-1315332702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig ja, det er kabel til en skjermswitch.

Det er forresten ikke gamle mus og tastatur-kontakter, helt nye servere leveres med slike kontakter..

Oftest er alle serverene i racket koblet til en console-switch som viser bilde på en console-skjerm som dette:

smk820-frontCallout.jpg

Skjermen kan legges ned så skjerm, tastatur og mus kan dyttes inn i racket :)

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Det er riktig ja, det er kabel til en skjermswitch.

Det er forresten ikke gamle mus og tastatur-kontakter, helt nye servere leveres med slike kontakter..

Oftest er alle serverene i racket koblet til en console-switch som viser bilde på en console-skjerm som dette:

smk820-frontCallout.jpg

Skjermen kan legges ned så skjerm, tastatur og mus kan dyttes inn i racket :)

Hehe, Jeg vet mus og tastatur-kontaktene ikke er gamle. Men har ikke brukt dem siden jeg var 7-8 år gammel på en pc med Window ME. Så for meg så føles de gammle :p Er vant til å bruke USB

Lenke til kommentar

Bruker å kalle en slik kabel-KVM kabel selv. Kjøpte en haug selv fra E-Bay for min egen KVM-switch.

Enig at PS2 porten begynner å bli gammel, men den er enkel og fungerer altid i forhold til USB som kan være klønete særlig i BIOS og ved mye switching mellom maskiner.

Lenke til kommentar

PS/2 er i min mening mer klønete. Min KVM-switch gjør at jeg må velge maskinen som skal startes opp før jeg slår den på, for at den skal få hentet mus og tastatur.

Det er fordi du har en dårlig KVM-switch...

Jeg har brukt en god del av dem, aldri hatt noe tilsvarende problemer.

Lenke til kommentar

PS/2 er i min mening mer klønete. Min KVM-switch gjør at jeg må velge maskinen som skal startes opp før jeg slår den på, for at den skal få hentet mus og tastatur.

Det er fordi du har en dårlig KVM-switch...

Jeg har brukt en god del av dem, aldri hatt noe tilsvarende problemer.

Kan innrømme at den er rimelig kjip.

Lenke til kommentar

Det er jo bare snakk om kablene ut fra kvm switchen, det kjøper du usb eller ps2 ettersom serverne du skal plugge i.

F.eks aten som jeg liker usb 3meter eller ps2 3meter (du får egentlig alt du vil ha av kabler, vga,dvi,2xvga,2xdvi,4xvga,4xdvi etc. men idet du skal ha flere skjermer starter det svi prismessig)

Enkel kvm switch av aten for kablene over

Evnt om få maskiner det er snakk om så har du petite serien som er liten boks med kabler ferdig på f.eks denne 4pc usb utgaven

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...