Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! "Grønt overalt" på splitter ny Asus G53Sx

Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

Hei

håper noen kan hjelpe her før min bror klikker i vinkel. Han har hatt masse problemer med data, og endelig fått seg ny. Asus G53Sx laptop. Han kom hit for å vise den frem, men når han åpnet den så var grafikken helt feil. Grønt og lilla over alt. Rett før han dro hit så installerte han gode gamle company of heroes så vi kunne game litt, det er eneste endring som er gjort siden sist den funket.

Har forsøkt: installere nyeste driver for skjermkort, restart samt systemgjenoppretting til et punkt som er før installasjonen

håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

takk for svar. det vil si at jeg må opp med tastaturet på hans splitter nye laptop..det blir han sikkert kjempeglad for...(han har nettopp kjøpt den med pengene han fikk tilbake da den han opprinnelig kjøpte hadde defekt skjerm ved mottak)god stemning her nå ja. Ikke noe annet vi kan forsøke først?

EDIT: var nok spot on det der ja vidarkri. kobla den til tvn min nå, og der var bildet feilfritt. takk for tipset! nå må jeg bare undersøke litt hvordan man gjør dette på denne laptopen. fant da ikke noe skruer eller noe under den

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

Det er enten skruer fra undersiden eller noen små klips på langsidene av keyboardet. Det er relativt enkelt å ta av et laptop keyboard.

Det som er litt suspekt hvis det faktisk er dårlig kontakt der er hvordan dette oppsto, det må nesten skyldes dårlig montering da jeg ikke kan skjønne hvordan en slik flatkabel kan løsne av seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Ja tenkte det samme, en laptop skal tåle transport i dedikert laptop sekk over 1 km sykling på asfalt. han har jo behandlet den som en baby

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at dette kan ha skjedd under transporten. Denne kabelen sitter ekstremt godt beskyttet undet keyboardet og veier kun noen få gram, så for at den skulle kunne løsne under transport så ville resten av maskinen høyst sannsynlig vært fullstendig smadret.

Det kan være en vakkelfeil, dvs at en leder ikke har skikkelig kontakt inni kontakten, isåfall så er den å regne som DOA.(Dead on Arrival)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Det rare er jo at den funka nesten en uke hjemme på skrivebordet hans før han tok den med hit, så pr def så blir det vel ikke DOA, men dårlig, det er det. fant flere tråder rundt om på nettet ang lignende feil på samme serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...