Gå til innhold

[Løst] Prioritering av forskjellig ram!?

tho_kva2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags hovedkort har du?

Jeg tror forskjellen er mere dobbelt så stor minne, muligens litt raskere ram.

Men muligens du neppe vil merke så mye til det.

Men du har nok en fordel med overklokking på de ram brikkene, om du kan velge å overklokke hovedkort + prosessor.

Hvis du ikke har SSD disk vil du nok ha merket med forskjell med en god SSD basert på sata 600.

F.eks Crucial m4 SSD 2,5" 128GB burde være super god, og heller doble ram av 1333 mhz typen av DDR3.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

HK

Vet det ikke er så stor merkbar forskjell bortsett fra mengden, men jeg lurer på hvordan det funker uansett : )

SSD blir det nok dessverre ikke helt enda, fortsatt litt dyrt for meg..

Hvordan overklokker man RAM?

CPU min er overklokket allerede til 4Ghz

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Dual Channel DDR3 1866+ MHz

Delivering native support for DDR3 memory up to 1866MHz, GIGABYTE Ultra Durable 3 motherboards allow users to easily reach higher memory frequencies at lower voltages; achieving higher memory performance with lower power consumption to run even the most memory intensive applications such as high-definition video and 3D games with ease.

* DDR3 1866+ is supported with combination of AM3 CPU and qualified memory modules, please refer "Memory Support List" for detail memory support information.

??

Lenke til kommentar

Ut fra det jeg ser, virker det ut som hovedkortet støtter 2 GB ram i den hastigheten.

Så jeg kan ikke love det ene eller andre, men ville anbefale å være forsiktig, muligens også oppdatere bios for større sansynlighet at det kan fungere, men jeg ville tro det vil neppe fungere så bra ut i fra den spesifiskasjonen på gigabit sin side.

Lenke til kommentar

Komplett har 45 dagers åpent kjøp. Hvis du kan, burde du sende tilbake brikkene med angrefristen din og kjøpe noen nye som for eksempel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625665 - Bare vær sikker du kjøper brikker som har enten 1333 mhz eller 1066 mhz

EDIT: Hvis du kjører de nye rambrikkene på dette hovedkortet kan brikkene kjøre ustabilt til tider.

Endret av thetech
Lenke til kommentar

Ram brikkene blir ikke ødlagt hvis hovedkortet ikke støtter rambrikkene.

Det kan skje at du får mindre ram en hva som fysisk er tilgjengelig, men større sansynlighet er nok større at du får svart skjerm i boot, eller at maskinen blir litt ustabilt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp kjøpt meg nye RAM brikker. Så det jeg lurer på er om pc'en prioriterer de bedre brikkene fremfor de dårligere?

Gamle brikker

Nye brikker

Hei! Du burde aldri bruke RAM brikker med forskjellig hastighet. Som default vil systemet ditt alltid bruke de tregere RAM brikkene, og kjøre på denne hastigheten. Kjøp deg heller en ny RAM brikke og sett inn sammen med den nye. Skal du senere OC RAM'en, så husk at via FSB, så vil du også øke hastigheten på CPU. G-skill er noen veldig bra brikker hvis du tenker på å tyne systemet ditt! kjør 2x2gb eller 2x4gb! og hvis hovedkortet ditt støtter 1600 moduler så er det helt greit å kjøpe 2000 moduler så du har litt å gå når du overklokker!

Endret av Bit33
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Selv om jeg ble anbefalt å få tak i noen andre, så måtte jeg prøve ut om de funket : ) Noe de ser ut til å gjøre. Ettersom det kan være ustabilt så lurer jeg på om det er noe ala Prime95 bare for RAM? slik at jeg får testet om det er stabilt nok eller om jeg burde endre det.

Siden PC bruker dårligste hastighet som standar så vil nok det andre settet bli oppgradert innen nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...