Gå til innhold

Jævla bomringen spiser pengene mine

White Fox

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bor i Oslo men bor RETT utenfor den hersens bomringen(den innerste, 26 kr per passering eller noe slikt). Blir ofte flere passeringer om dagen til jobb, skole osv. Prøver selvfølgelig å begrense det, men er i en sånn situasjon nå at det ofte blir 2 turer gjennom hver dag og i verste fall 3. Finnes det en eller annen månedsavtale eller lignende hvor man betaler en fast pris? eller et eller annet som kan gjøre det noe greiere?

Btw hvilke partier er for å fjerne bompengene eller ev.t gjøre om på ordningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg tenker at bompenger er helt ok og nødvendig når de går til å finansiere veiene der de står - Det er tross alt en ganske direkte betaling av de som faktisk bruker veien som skal bygges. - Det er også godt virkemiddel for veiprising for å spre belastningen på veier som er overbelastet. - Hvis de derimot kun er for å ta inn penger til staten så blir det helt feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ta bussen. Miljøet er viktigare. Det er du som forureinar som skal betala.

Er det bare meg eller andre som blir skikkelig irritert når men leser/hører andres menninger som dette? TA BUS OG TOG, DET ER MILJØVENNLIG, hadde noen sagt det seriøst foran trynet mitt så hadde han ikke kunne gå lenger på en stund.

Kunne ikke vært mer enig. Er ikke alle som har muligheten til å ta bussen og uansett så hater jeg den uttalelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må huske at selv om ETT parti vil ha vekk bomringene, betyr det ikke at de forsvinner om du stemmer på partiet. Det er valgflesk. Alle vet at det er et enormt byråkrati som tar mye mere enn de fire årene partiet ditt er inne på stortinget. Og innen da er en annen regjering på plass. Pluss at de andre partiene vil være i opposisjon, og dermed vil det aldri skje uansett om Carl Ivar taler varmt for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den nye "fastprisavtalen" heter tak på 60 passeringer pr mnd, så maks betaling pr mnd blir 60x20,80 = 1248,-

-Hvis jeg ikke husker feil er dette en god del billigere enn den gamle fastprisavtalen uansett.

Da husker du feil. Årsabonnement kostet 4100 før den nye ordningen med 60 pr mnd ble innført.

Lenke til kommentar

Oslo har det beste kollektivsystemet i landet og trolig blant de laveste månedsprisene i Europa. Hvis dette fortsatt ikke er bra nok for den nye fremadstormende generasjonen så kan man vurdere å bruke to hjul med eller uten motor deler av året, evt. holde seg hjemme slik at man slipper å dele framkomstmidler med andre folk.

Endret av Spartan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...