White Fox Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei Jeg bor i Oslo men bor RETT utenfor den hersens bomringen(den innerste, 26 kr per passering eller noe slikt). Blir ofte flere passeringer om dagen til jobb, skole osv. Prøver selvfølgelig å begrense det, men er i en sånn situasjon nå at det ofte blir 2 turer gjennom hver dag og i verste fall 3. Finnes det en eller annen månedsavtale eller lignende hvor man betaler en fast pris? eller et eller annet som kan gjøre det noe greiere? Btw hvilke partier er for å fjerne bompengene eller ev.t gjøre om på ordningen? Lenke til kommentar
darket Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 kommer nok aldri til å forsvinne den bomringen i og rundt oslo.. ikke sett noen fastpris avtale der, men de hadde det før, ganske mange år siden mener nå jeg. hva med å ta buss\bane ?! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 FRP vil vel ha vekk alle bomringer i Norge? Lenke til kommentar
Populært innlegg Sheldon C Skrevet 6. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2011 FRP vil vel ha vekk alle bomringer i Norge? Yes, i valgkampen. 10 Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ta bussen. Miljøet er viktigare. Det er du som forureinar som skal betala. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Du får heller sitte i buss i flere timer om dagen, det er tydeligvis mer miljøvennlig. Eller rive ned driten i nattens mulm og mørke. 6 Lenke til kommentar
vZ Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Parkér bilen din innenfor "ringen". 5 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Den nye "fastprisavtalen" heter tak på 60 passeringer pr mnd, så maks betaling pr mnd blir 60x20,80 = 1248,- -Hvis jeg ikke husker feil er dette en god del billigere enn den gamle fastprisavtalen uansett. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg trulteline Skrevet 6. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2011 Jeg bor på vestlandet og har bomringer rundt overalt hvor jeg bor i hver minste avstikker. Med andre ord til og fra jobb, og til de fleste av aktivitetene jeg og mine barn bruker. Vi er så snille og forsiktige her på berget at vi ikke sier mer fra. Da de begynte med bomstasjonene var det først snakk om ettermiddager og ikke engang i helgene,,så utviklet det seg gradvis og etter den første reaksjonen gav seg kjørte de bare på videre. Jeg synes med dette og med MYE annet i landet som er urettferdig at vi ikke reagerer nok. Vi finner oss bare i det og sitter og surmuler i stuene og blir sure når vi betaler regningene. Vi har ikke noen sterk tradisjon her i landet med å gå mer i tog og demonstrere når det er ting vi ikke ønsker. Noen tanker?? 20 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jepp, jeg tenker at bompenger er helt ok og nødvendig når de går til å finansiere veiene der de står - Det er tross alt en ganske direkte betaling av de som faktisk bruker veien som skal bygges. - Det er også godt virkemiddel for veiprising for å spre belastningen på veier som er overbelastet. - Hvis de derimot kun er for å ta inn penger til staten så blir det helt feil. 4 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 (endret) takk for svar:) Får ikke parkert innenfor ringen dessverre, og buss/t-bane er ikke en mulighet da jeg da ville brukt mange timer hver dag med bytting osv. Endret 7. september 2011 av White Fox Lenke til kommentar
multisync Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hey, jeg bor på en øy som du må betale bompenger for å komme seg til fastlandet. Pengene finansierte en tunell som ingen på øya bruker (og ikke spesielt mange totalt sett egnetlig), i stedet for en ny fastlandsforbindelse som vi har ønsket oss i lange tider. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Da må du nok bare pent ta den regningen om det ikke finnes noen avtale da. Lenke til kommentar
Populært innlegg Iceman22 Skrevet 7. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ta bussen. Miljøet er viktigare. Det er du som forureinar som skal betala. Er det bare meg eller andre som blir skikkelig irritert når men leser/hører andres menninger som dette? TA BUS OG TOG, DET ER MILJØVENNLIG, hadde noen sagt det seriøst foran trynet mitt så hadde han ikke kunne gå lenger på en stund. Jeg bor på vestlandet og har bomringer rundt overalt hvor jeg bor i hver minste avstikker. Med andre ord til og fra jobb, og til de fleste av aktivitetene jeg og mine barn bruker. Vi er så snille og forsiktige her på berget at vi ikke sier mer fra. Da de begynte med bomstasjonene var det først snakk om ettermiddager og ikke engang i helgene,,så utviklet det seg gradvis og etter den første reaksjonen gav seg kjørte de bare på videre. Jeg synes med dette og med MYE annet i landet som er urettferdig at vi ikke reagerer nok. Vi finner oss bare i det og sitter og surmuler i stuene og blir sure når vi betaler regningene. Vi har ikke noen sterk tradisjon her i landet med å gå mer i tog og demonstrere når det er ting vi ikke ønsker. Noen tanker?? Det er altfor få slike personer i landet som har lyst å gjøre noe med det, og de som har lyst tar for lite initiativ. Det er dessvere slik det ligger i nordmenn at de er pyser og tør ikke vise hva de mener. Hadde "vi" vært like agressive som italienerne, eller de i libya så kunne vi forlengst tatt fyr på stortinget og jaget alle faenskapene langt vekk, og fått noen skikkelig folk til å styre landet. Men er redd det aldri kommer det til å skje, det stopper nok som en artikkel i avisen, eller på diskusjonsforum som her der folk protesterer, thats IT! Staten bestemmer, din menning er NULL VERDT, pengesekken åpnes kun i nødtilfeller! Endret 7. september 2011 av Iceman22 11 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Du kan bestille her http://www.fjellinjen.no da koster hver passering 20 kr og ikke 26 Men er enig med deg, bor rett utafor ringen ca 200 meter unna den mot byen så irriterende Endret 7. september 2011 av m4sta Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Ta bussen. Miljøet er viktigare. Det er du som forureinar som skal betala. Er det bare meg eller andre som blir skikkelig irritert når men leser/hører andres menninger som dette? TA BUS OG TOG, DET ER MILJØVENNLIG, hadde noen sagt det seriøst foran trynet mitt så hadde han ikke kunne gå lenger på en stund. Kunne ikke vært mer enig. Er ikke alle som har muligheten til å ta bussen og uansett så hater jeg den uttalelsen. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Du må huske at selv om ETT parti vil ha vekk bomringene, betyr det ikke at de forsvinner om du stemmer på partiet. Det er valgflesk. Alle vet at det er et enormt byråkrati som tar mye mere enn de fire årene partiet ditt er inne på stortinget. Og innen da er en annen regjering på plass. Pluss at de andre partiene vil være i opposisjon, og dermed vil det aldri skje uansett om Carl Ivar taler varmt for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Den nye "fastprisavtalen" heter tak på 60 passeringer pr mnd, så maks betaling pr mnd blir 60x20,80 = 1248,- -Hvis jeg ikke husker feil er dette en god del billigere enn den gamle fastprisavtalen uansett. Da husker du feil. Årsabonnement kostet 4100 før den nye ordningen med 60 pr mnd ble innført. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Oslo har det beste kollektivsystemet i landet og trolig blant de laveste månedsprisene i Europa. Hvis dette fortsatt ikke er bra nok for den nye fremadstormende generasjonen så kan man vurdere å bruke to hjul med eller uten motor deler av året, evt. holde seg hjemme slik at man slipper å dele framkomstmidler med andre folk. Endret 16. september 2011 av Spartan 4 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ja, for alle bor jo i Oslo?.... Her går vel bussene hver time, siste buss fra byen går kl 17, ikke fullt så lett da.. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå