Gå til innhold

Sliter med flimrende streker etc. i spill

Bellethon

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor jeg får strekrer og firkanter flimmrende i alle spill ?

Jeg lastet ned nyeste driver til mitt EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA fra nvidia.com,

og allt fungerte ei stund etter dette. Men så begynte jeg å få flimmer i alle spill, eller så stopper de bare opp og slutter virke. Jeg har også forsøkt å legge inn driveren på nytt, uten hell. Kanskje verdt å vite at det er kun når spill starter og i selve spillene at det er problem, menyer etc i spillene fungerer som det skal.

Skjermkortet ble kjøpt 10.10.2010 sammen med resten av pc'en.

Håper det bare er en bagatell så jeg slipper tulle med support til komplett nå når Battlefield 3 beta er like rundt hjørnet!...

Her er en liten video av problemet mitt:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet du beskriver kommer "nesten" alltid av at Grafikkortet ditt er for høyt overklokket!(sjekk instillinger) Hvis det ikke er overklokket ville jeg ha sjekket grafikkortets C' evt øke viftehastigheten på kortet.Her lukter det et temperatur problem, så gjør alt for å eliminere varmen på grafikkort og evt i kabinettet ditt!

Endret av Bit33
Lenke til kommentar

Hva er enkleste måte å sjekke temperaturen på ? Har CPU-Z, Speedfan, Core temp og everest, men finner ikke noen temp på skjermkort :hmm:

Ellers er det ganske kjølig inne i selve kabinettet.. Har heller ikke drevet med overklokking.

Endret av Bellethon
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte en rollback på driver, men det løste ikke problemet. Akkurat nå står det at jeg har driver version: 8.17.12.8026. Usikker på om dette er den nye eller gamle :blush:

Jeg syns også at det er litt merkelig at kortet har fungert helt fint fram til jeg skiftet driver, og etter noen dager med ny driver fikk jeg dette problemet.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte en rollback på driver, men det løste ikke problemet. Akkurat nå står det at jeg har driver version: 8.17.12.8026. Usikker på om dette er den nye eller gamle :blush:

Jeg syns også at det er litt merkelig at kortet har fungert helt fint fram til jeg skiftet driver, og etter noen dager med ny driver fikk jeg dette problemet.

280.26

Dette er den nye. Gå på Nvidia.com, last ned 266.58 og test da.

Det kan jo også ha hendt at det har skjedd en feil akkurat nå, men jeg ville sjekket med 266.58-driverne først.

Lenke til kommentar

Takker for tipset, men ser ikke ut til at det virket med å legge inn gamle drivern desverre. La merke til at jeg fikk opp en windows feilmelding at

"Driver blabla... has stopped responding" Når spillet går fra flimring til at det henger seg helt og stopper. Merklig om alle driverne plutselig ikke fungerer som de skal med skjermkortet :S

Men det begynner vel kanskje se ut som om at det er selve kortet som har fått det ? har ihvertfall sendt mail til komplett support, så får jeg se hva de svarer ang. retur av produktet for sjekk og hva det blir til om de finner feil på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...