Taffenh Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hallo, er en kar på 20år, 1.80m, og 85kg. Har som regel alltid hatt problemer med å jogge. Ikke fordi jeg har dårlig utholdenhet, men fordi leggmuskelen Tibialis Anterior(leggmuskelen som ligger fremst og går i fra underkanten av kneet og helt ned til risten) verker. Når jeg trener på ellipce-maskinen kan jeg holde på i evigheter. Men på tredemøllen må jeg avbryte etter 10-15 minutter. Da er smertene i Tibialis Anterior så store at jeg ikke klarer å gå. Tøying fungerer heller ikke. Det gjorde det ikke forøvrig med å skifte sko heller. Mistenker at Muskelhinnen ikke er elastisk nok. Slik at når jeg trener Tibialis Anterior pumpes det blod inn i muskelen, og da vil den normalt-sett utvides, men i dette tilfellet hindrer muskelhinnen det, slik at det dannes et trykk som igjen skaper smerter.(det er min teori, men er ingen lege/fysioterapeut:]) Kan da hende at jeg har feil løpsteknikk også, feilbelastninger osv. Skal inn i forsvaret 28.sep, springe 3000-meter på 14:00, angst...:\ Lenke til kommentar
cascades Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Periostitt? Google det. Lenke til kommentar
Taffenh Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Periostitt? Google det. Takk for tipset! det ledet meg til en link til en studie hos UiO, http://www.med.uio.no/studier/ressurser/elaring/lcms/dev/src/kirurgi/ortopedi/bevegelsesapparatet/ankel/lokalisasjon-leggt.xml Det stemmer godt over ens med det jeg opplever! Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå