gspr Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Dette er sikkert blitt postet flere ganger før, men jeg kunne ikke finne en passende tråd å lese. Vil dere anbefale 2x256 eller 1x512 MB minne til dette oppsettet? Saken er jo bl.a. den at 512 MB Crucial er ukens tilbud på Komplett denne uken... :wink: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du får bedre ytelse med to minnebrikker og det oppsettet der. Men du kan jo kjøpe 1stk 512Mb brikke HVIS du planlegger en relativt snarlig oppgradering til 1Gb minne. Ellers så takler hovedkortet 3 minnebrikker så du kan oppgradere til 1Gb selv om du har 2x256Mb fra før. Men hva skal du med "møkka minnet" til Crucial?? Håper ihvertfall at de takler bedre minne innstillinger enn de er oppgitt til, cas3 og pc3200 er jo rett og slett latterlig, faktisk finnes det eksempler på hovedkort som ikke tåler cas3, de vil ikke starte med slikt minne. Kjøp heller TwinMOS med Winbond, Geil Golden Dragon eller Corsair eller noe sånt (litt forskjellige prisklasser ute og går, jeg veit det). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Du får bedre ytelse med to minnebrikker og det oppsettet der. Men du kan jo kjøpe 1stk 512Mb brikke HVIS du planlegger en relativt snarlig oppgradering til 1Gb minne. Ellers så takler hovedkortet 3 minnebrikker så du kan oppgradere til 1Gb selv om du har 2x256Mb fra før. Men hva skal du med "møkka minnet" til Crucial?? Håper ihvertfall at de takler bedre minne innstillinger enn de er oppgitt til, cas3 og pc3200 er jo rett og slett latterlig, faktisk finnes det eksempler på hovedkort som ikke tåler cas3, de vil ikke starte med slikt minne. Kjøp heller TwinMOS med Winbond, Geil Golden Dragon eller Corsair eller noe sånt (litt forskjellige prisklasser ute og går, jeg veit det). Hmm. Fikk nemlig nettopp høre av noen at ytelsensfordelen med dual DDR er svært liten med et AMD-system... jaja, ok, takk. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg må si meg enig med Ash. Hva er grunnen til at du velger Crucial minne? CL3? Nei takk... Lenke til kommentar
Logan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Saken er jo bl.a. den at 512 MB Crucial er ukens tilbud på Komplett denne uken... :wink: Det er et "tilbud" du bør stye unna gspr. CL3 er slappe greier. Trodde ikke noen solgte slike sneglebrikker. Enda mindre at noen ville kjøpe dem. :-? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 clear the way grab noen TwinMos du Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hmm. Fikk nemlig nettopp høre av noen at ytelsensfordelen med dual DDR er svært liten med et AMD-system... jaja, ok, takk. Forskjellen er svært liten. Det har du helt rett i. Men, det er faktisk en stor forskjell dersom du bruker et hovedkort med integrert grafikk som bruker systemminne. Da _er_ det en forskjell. Ellers skal vel bare dual DDR på Athlon XP føre til noe lavere latency, men det er ikke store forskjellen. Enkelte tester viser til og med at singel er raskere enn dual... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå