Teac Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Har surret meg opp i et lite problem. Har et domene som jeg skulle ha pekt til mailboxen samtidig peke den til serveren/webhotellet mitt. Problemet er at domene ligger på domain.com og mailtjenesten ligger på myhosting.com Hvordan fungerer det med dns servere osv. Må hoved dns pekes til myhosting hvor mailen min er? da kan jeg i såfall ikke peke .com domenet mot en annen plass da det krever at jeg bruker deres dns. Håper dere skjønner hvor jeg vil med dette Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg forstår. Desverre har du rotet deg opp i en skikkelig kjip posisjon. Ring de som hoster dette domene og be dem tilbakestille det for deg, så du så kan sette det til riktig sted. PS: er ikke 100% sikker på om dette er svaret du lette etter, litt rotete tekst. Håper det hjalp! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Så det er enten peke mot server eller peke mot mail? Har mulighet for å endre på dns slik som jeg vil. Har forstått de slik at jeg må bruke domain.com sine dns for å peke eller bruke subdomener f.eks Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Om selve domenet ligger på domain.com så trenger du bare å endre MX records for å få epost til å fungere mot myhosting sin epost tjeneste. Du trenger å legge til fire MX records: dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 10 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 20 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 30 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 40 A record er den som peker mot selve hjemmesidene dine, og trenger ikke å ha noe med myhosting å gjøre, om ikke sidene dine ligger der. Om du både har epost og hjemmesider hos myhosting, bør du bytte navneservere (nameservers) på hele domenet til: NS.MYHOSTING.COM NS1.MYHOSTING.COM NS2.MYHOSTING.COM Du kan jo styre alle DNS innstillinger fra Myhosting også, så kanskje det enkleste er å endre navneserverene til myhosting, og så styrer du alt derfra. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Om selve domenet ligger på domain.com så trenger du bare å endre MX records for å få epost til å fungere mot myhosting sin epost tjeneste. Du trenger å legge til fire MX records: dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 10 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 20 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 30 dittdomene.com.s9a1.psmtp.com. 40 A record er den som peker mot selve hjemmesidene dine, og trenger ikke å ha noe med myhosting å gjøre, om ikke sidene dine ligger der. Om du både har epost og hjemmesider hos myhosting, bør du bytte navneservere (nameservers) på hele domenet til: NS.MYHOSTING.COM NS1.MYHOSTING.COM NS2.MYHOSTING.COM Du kan jo styre alle DNS innstillinger fra Myhosting også, så kanskje det enkleste er å endre navneserverene til myhosting, og så styrer du alt derfra. Jeg har i grunn bare mailhostingen på myhosting.com selve siden har jeg kjørende på nasen min, og den har statisk ip osv, så det går fint. Så da bruker jeg navneserverne til domain.com slik at jeg kan bruke url forwarding til nasen min, den er visst avhengig av å være på deres navneserver for å kunne forwarde. Sånn ser det ut i domain.com dns managementen: Er det nok at jeg skifter ut de som er der med de du skrev opp ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Der det står priority og MX records, kan du legge til de fire linjene jeg skrev over. Pass på å bytte ut dittdomene.com med..ja ditt domene. Priority tallene står ved siden av det jeg skrev, altså 10, 20 osv. PS: Var et merkelig DNS oppsett du hadde der, og en rotete DNS management side. Men det kan du jo ikke noe for, det er jo domain.com sin side. Endret 10. september 2011 av myhken Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Ok, da venter jeg og ser Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå