Gå til innhold

Sende gods med Schenker, Tollpost o.l.

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ikke sikker på om dette er rett forum, men prøver likevel.

Lurer på om noen her har noe erfaring med å sende gods med bil (eller trailer om du vil) mellom privatpersoner.

Saken er slik at jeg er i ferd med å kjøpe en høyttalerkasse til bassforsterkeren min. Denne er ganske stor og tung, og går ikke an å sende med posten. Har derfor sett litt rundt på Schenker, Tollpost og Bring angående frakt av denne. Rakk så vidt å ringe Schenker etter jobb før de stengte i dag, og der fikk jeg beskjed om at de ikke sender mellom to privatpersoner. Har ikke hatt tid til å ringe de andre i dag, men noen som vet om noen av de andre fraktselskapene gjør dette? Og eventuelt hvorden det funker sånn rent praktisk? Må godset leveres og hentes på nermeste terminal? Noen som vet cirka hvor mye en slik transport koster.

Varen befinner seg langt sør i Norge, og skal fraktes til litt nord for Tromsø. Tipper den veier rundt 70 kg og er cirka 40x50x110cm.

Edit; Kan legge til at jeg aldri har sendt gods på den måten før. Derfor jeg lurer. :)

Endret av M.H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Eh, hvor fant du dette? Har sett litt på nettsidene til schenker uten å finne noe prisberegning. Mulig jeg trenger nye briller. :p

Men han jeg snakket med på telefon sa at de ikke fraktet mellom privatpersoner. :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbudet.

Men har snakket med Bring, og det kan virke som om de er de eneste som frakter større og tyngre gods mellom private. Fikk pris på 1000,- pluss mva levert i Tromsø. MÅ riktignok kjøre 180 km til Tromsø og hente den, men det får stå sin prøve. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...