Gå til innhold

Oppdatering av kart, fartsgrenser, fotobokser mm- androide kontra dedikert GPS enhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For TomTom kommer nye kart ca 4 ggr i året, og dersom du bruker kart med MapShare kan du enkelt endre info selv, og dele med andre brukere. Har ikke erfaring med TT på iPhone, men har brukt den på Windows Mobile i mange år. Henter fotoboksbase fra tomtomforum.

Lenke til kommentar

Du snakker om en Tomtom enhet og ikke for mobil nå - noen som vet om de har samme oppdateringfrekvens for IPhone?

Bruker selv nå Sygic på min Galaxy SII og vet de kommer til å endre fartsgrensene blant annet her i trøndelag om ikke lenge (senker den 10kmt flere plasser). Har prøvd å skaffe info om oppdateringer, men ser ut ifra deres forum at slikt blir oppdatert når det blir oppdatering av selve programmet (nå har de en bugg som gjelder SII som de vil ordne mest sannsynlig i denne uka). Nå vet jeg ikke hvor ofte de oppdaterer SW, men kan jo virke som det ikke er alt for ofte.

Har prøvd endel merker nå, men likte egentlig Sygic greit, men kan virke som de er litt trege og dårlig på support utifra sidene deres (supporten der) - Kartet deres viser blant annet ikke min gate - den er 30 år elns gammel - viser hovedvei og kun 2 av 3 like store sidegatene i borettslaget - ikke midterste gaten som jeg bor. (Navigon viste heller ikke gata)

Google navigation viser gata, men den fungerer ikke offline, så den er ikke et alternativ slik den er idag.

At de ikke viser ei gate er vel ikke det helt store problemet, men hvis kart oppdateres sjeldent, så er litt av poenget borte med å ha navigering, for ting endres mye i løpet av kort tid mange plasser.

Mulig man MÅ ha en dedikert enhet slik det kan se ut pr idag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du snakker om en Tomtom enhet og ikke for mobil nå ...

Nei, jeg kjører TomTom på en Windows Mobile-telefon (htc TD2)

Fartsgrenser endres uansett for ofte til at kart kan oppdateres ofte nok, men de fleste av oss har ikke problemer med å lese skiltene. Fotoboksbasen oppdateres mye oftere, så når du møter en fotoboks på en strekning med ny fartsgrense, vil varslingen for denne stort sett være riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...