JCashFan90 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Kjøpte nytt sjermkort i dag, et 6950 1GB ASUS, problemet er at jeg får ikke noe bilde, sjermen er helt svart, ser ut som det ikke sendes ut noe signal fra kortet engang, viftene på kortet sviver, mn det lyser også et lite rødt led lys på sjermkortet, pcen starter som normalt men uten bilde....hva er problemet, har 550W PSU som skulle holde i massevis, har til og med koblet av det jeg kan av HDD mn det hjelper ikke.?? what The f???!! Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Beklager å måtte si det, men det høres ut som en programfeil eller chipfeil på skjermkortet ditt. Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre utenom å levere det tilbake og få ett nytt et. :/ Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Beklager å måtte si det, men det høres ut som en programfeil eller chipfeil på skjermkortet ditt. Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre utenom å levere det tilbake og få ett nytt et. :/ ER du sikker, skal se om jeg kan få en ann til å teste d på sitt system da Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Beklager å måtte si det, men det høres ut som en programfeil eller chipfeil på skjermkortet ditt. Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre utenom å levere det tilbake og få ett nytt et. :/ ER du sikker, skal se om jeg kan få en ann til å teste d på sitt system da Det ville være en smart ting å gjøre. - btw, epic bilde Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Kan nevne at jeg bare har koblet til en 6 pin kontakt som strøm, det er kontakter til både 6 og 8 pins, har ikke 8 pins så bruker bare 6 pins , kan det være noe med det?? hva står det lille led lyset for på sjermkortet, visst sjermkortet var ødelagt ville vel ikkje windows ha bootet up? Lenke til kommentar
thetech Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Kan nevne at jeg bare har koblet til en 6 pin kontakt som strøm, det er kontakter til både 6 og 8 pins, har ikke 8 pins så bruker bare 6 pins , kan det være noe med det?? hva står det lille led lyset for på sjermkortet, visst sjermkortet var ødelagt ville vel ikkje windows ha bootet up? Du må fylle ut alle strømkontaktene oppå skjermkortet - Vanlighvis på nye skjermkort, en 6 pin og en 8 pin. En annen ting du burde skjekke er om skjermkortet sitter ordentlig nede i pci-express slotten. En venn av meg kjøpte nylig nytt skjermkort og da var dette tilfellet. Endret 6. september 2011 av thetech Lenke til kommentar
JCashFan90 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Led lyset er på også i standby mode :O altså da pcen ikke sviver men er påkoblet strøm Lenke til kommentar
DividedByZer0 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Beklager å måtte si det, men det høres ut som en programfeil eller chipfeil på skjermkortet ditt. Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre utenom å levere det tilbake og få ett nytt et. :/ ER du sikker, skal se om jeg kan få en ann til å teste d på sitt system da Det ville være en smart ting å gjøre. - btw, epic bilde Aldreg hørt om ragecomic??? Men angåande skjermkortet, sikker på at 550W Strømforsyning er nok? Lenke til kommentar
Dejan Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Vanligvis så skal man koble til begge 6 pin kablene fra strømmforsyningen til skjermkortet. Se i bruksanvisningen hvordan det skal kobles sammen. Har du husket å koble skjermen til skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå