MysticoN Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei, var så heldig å få tak i et par kopier av Windows 7 fra msdn med "ekte" serial. Men har selvfølgelig klart å rotet vekk eller slettet den windows iso fila jeg lastet ned. Koden har jeg, men jeg har også en DvD plate med windows 7. Denne fulgte med min bærbare Dell maskin og vist jeg ikke husker helt feil så er den windowsen aktivert via bios for den maskina. Så mitt spm er: kan jeg bruke den windows 7 plata for å instalere windows 7 på min stasjonære maskin for så å bruke den serial koden som jeg fikk fra msdn? Eller vil få feil meldig og må lete etter noe på bukta? har ikke lengre tilgang til msdn. Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 En ''ekte'' serial code for Windows 98/XP/Vista/W7 vil aldri fungere på mer enn 1 CD. Selve programmet som ligger på CD'n er satt sammen med en spesiell kode. Det burde ikke gå, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det vil jeg ikke anbefale, de har egen avtale med dell og det står dell under oppstart ol. Få heller isofila av meg eller noe om det er win 7 64 msdn Vi kan bruke kicksend? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Du kan jo se om denne artikkelen kan være til hjelp. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 En ''ekte'' serial code for Windows 98/XP/Vista/W7 vil aldri fungere på mer enn 1 CD. Selve programmet som ligger på CD'n er satt sammen med en spesiell kode. Sorry, dette stemmer ikke. CD'ene (nå DVD'ene) blir masseprodusert - de er alle like. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 En ''ekte'' serial code for Windows 98/XP/Vista/W7 vil aldri fungere på mer enn 1 CD. Selve programmet som ligger på CD'n er satt sammen med en spesiell kode. Sorry, dette stemmer ikke. CD'ene (nå DVD'ene) blir masseprodusert - de er alle like. Yep - det er ingen individuelle forskjeller mellom platene. Det som dog utgjør forskjeller så langt jeg vet er: - Språkversjonen - Windows-typen (altså home, pro, ultimate, corporate osv.) Så lenge du har en plate som er samme type og samme språk skal det fungere helt greit. -Stigma Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Så lenge du har en plate som er samme type og samme språk skal det fungere helt greit. Når det gjelder Windows 7, så er alle DVD'ene (for en gitt språkversjon) identiske - med ett unntak: innholdet i filen ei.cfg definerer om det er Home Premium, Pro, osv. Hvis man ripper DVD'en til disk, sletter ei.cfg, og brenner iso-filen tilbake til DVD/USB, så ender man opp med et installasjonsprogram som spør pent hvilken versjon av Windows 7 man ønsker å installere. Man kan selvsagt bare velge den versjonen som Product Key gjelder for, men det betyr at man med én DVD kan installere alle (retail-)varianter av Windows 7. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 SÅ med andre ord så er det ikke noe problem å bruke Dell plata? Er samme version også (tror jeg^^ ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 En ''ekte'' serial code for Windows 98/XP/Vista/W7 vil aldri fungere på mer enn 1 CD. Selve programmet som ligger på CD'n er satt sammen med en spesiell kode. Det burde ikke gå, men du kan jo prøve. riv ruskende galt.. Dell sine OEM DVD'er var en gang slik at man ikke kunne bruke de på noen andre maskiner enn Dell sine, men du ødelegger ingenting med å prøve å boote fra den... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 SÅ med andre ord så er det ikke noe problem å bruke Dell plata? Er samme version også (tror jeg^^ ) Jeg vil tippe at det fungerer ja. Aktiveringen vil naturligvis ikke fungere på samme måte. På Dell'en er det vel SLIC aktivert, men siden du bruker det på en annen maksin må du da nok aktivere på vanlige måten - men ja jeg vil tippe at det vil fungere hvis det er matchende utgafve til det du har lisens for. Jeg har dog ikke testet et likt scenario selv så dette er bare et educated guess. -Stigma Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Dell plate er Win 7 Professional 64-bit. Koden er enten home premium eller Professional, problemet er at jeg skreiv kun ned 64b og 32b og kodene. Følte at dette var nokk siden jeg hadde 1 32b og en 64b iso fil:/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) TS. Nice avatar. Fant en til Intel vs AMD også.. Endret 6. september 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 MSDN/Technet nøkler kan aktiveres 10 ganger og er ikke det samme som en OEM nøkkel. Nøkkelen vil fungere både på 32bit og 64bit, det er ingen forskjell på dette når du skaffer nøklene på MSDN/Technet. Kun .iso filene som er forskjellige. Så enhver Windows 7 plate som enten er, eller du kan gjøre om til samme versjon (altså Home Premium, Ultimate etc) som du hadde (fjerne ei.cfg) filen vil fungere. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 oooh :o fungerer bare 10 ganger :/ sikkert ikke mange ganger igjen da. Jeg som er glad i fresh install windows Får laste ned en windows 7 som er ferdig "tuklet" tilfelle min Dell plate ikke virker. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 oooh :o fungerer bare 10 ganger :/ sikkert ikke mange ganger igjen da. Jeg som er glad i fresh install windows Får laste ned en windows 7 som er ferdig "tuklet" tilfelle min Dell plate ikke virker. Bare FYI - det er i mot forumreglene å diskutere piratvare offentlig på forumet, og det er ihvertfall i grenseland om ikke over grensen når du refererer såpass klart til dette. For din egen del ville jeg holdt det helt ute av diskusjonen så slipper du at tråden stenges og/eller advarsel av moderatorer. De er rimelig strengt på slikt (av gode grunner). Dette er ikke for å kjefte - bare for å opplyse Ikke alle har lest reglene grundig nok (eller i det hele tatt i de fleste tilfeller). -Stigma Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Windows 7 plate fra DELL vil bare fungere sammen med lisensnøkkel merket DELL og korrekt versjon av Windows (Home, Pro, Premium etc). Det kan også være at den sjekker at den virkelig installeres på en DELL-maskin slik at den ikke vil akseptere andre maskiner. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det stemmer at en DELL-plate ikke lar seg bruke på en annen maskin. Når du installerer en OEM-SLP så følger det også med et OEM-sertifikat som vil sjekke koden som er lagret i BIOS. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det stemmer at en DELL-plate ikke lar seg bruke på en annen maskin. Når du installerer en OEM-SLP så følger det også med et OEM-sertifikat som vil sjekke koden som er lagret i BIOS. Men vil ikke det bare gå utover aktiveringen? Det stopper vel ikke installasjonen - og du kan vel i så tilfelle aktivere på alternative måter? Jeg har ikke vært i samme situasjon selv så jeg bare gjetter basert på det jeg vet. -Stigma Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 oooh :o fungerer bare 10 ganger :/ sikkert ikke mange ganger igjen da. Jeg som er glad i fresh install windows Får laste ned en windows 7 som er ferdig "tuklet" tilfelle min Dell plate ikke virker. Bare FYI - det er i mot forumreglene å diskutere piratvare offentlig på forumet, og det er ihvertfall i grenseland om ikke over grensen når du refererer såpass klart til dette. For din egen del ville jeg holdt det helt ute av diskusjonen så slipper du at tråden stenges og/eller advarsel av moderatorer. De er rimelig strengt på slikt (av gode grunner). Dette er ikke for å kjefte - bare for å opplyse Ikke alle har lest reglene grundig nok (eller i det hele tatt i de fleste tilfeller). -Stigma Ser ikke på det som kjeft overhodet:) Trudde at det var ok å diskutere å laste ned en kopi når man hadde orginal key. Men bedre safe then sorry:) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det stemmer at en DELL-plate ikke lar seg bruke på en annen maskin. Når du installerer en OEM-SLP så følger det også med et OEM-sertifikat som vil sjekke koden som er lagret i BIOS. Men vil ikke det bare gå utover aktiveringen? Det stopper vel ikke installasjonen - og du kan vel i så tilfelle aktivere på alternative måter? Jeg har ikke vært i samme situasjon selv så jeg bare gjetter basert på det jeg vet. -Stigma Du vil nok få installert, men du får ikke aktivert og valideringen vil feile. De fleste OEM-plater fra leverandørene inneholder dessuten drivere, så er det en annen maskin du installerer det på så blir det bare krøll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå