Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny sykkel, kjedet "hopper"

iBalanced

Anbefalte innlegg

Okay,

Kjøpte en ny sykkel i forrige uke, at har vært helt ok til nå.

Når jeg sykler, så "hopper" kjedet, det hopper ikke av, men man får følelsen av at det har hoppet av. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det:S

Anyway, dette skjer hvert 15 sekund! Det er meget irriterende, jeg føler at kjedet slipper tannhjulet, og kommer på plass igjen det neste sekundet.

Any help?:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det kan være mye rart egentlig,stive ledd i kjedet(som nevnt),feiljusterte gir,bøyd girøre,baknav,osv. osv.

Skal du sjekke/fiske hva som er feil selv,så sjekk siden parktool.com,står mye fint om reparasjoner/feilsøking der.

Og så har man masse fine steg for steg sykkelmekkevideoer på youtube.Jeg tipper på 50/50 mellom stivt kjedeledd og feiljusterte gir(to vanligste feilene).

Lenke til kommentar

Det kan være mye rart egentlig,stive ledd i kjedet(som nevnt),feiljusterte gir,bøyd girøre,baknav,osv. osv.

Skal du sjekke/fiske hva som er feil selv,så sjekk siden parktool.com,står mye fint om reparasjoner/feilsøking der.

Og så har man masse fine steg for steg sykkelmekkevideoer på youtube.Jeg tipper på 50/50 mellom stivt kjedeledd og feiljusterte gir(to vanligste feilene).

Kan det ikke være en feil/deformering som har skjedd på ett ledd i kjeden?

Lenke til kommentar

Okay,

Kjøpte en ny sykkel i forrige uke, at har vært helt ok til nå.

Når jeg sykler, så "hopper" kjedet, det hopper ikke av, men man får følelsen av at det har hoppet av. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det:S

Anyway, dette skjer hvert 15 sekund! Det er meget irriterende, jeg føler at kjedet slipper tannhjulet, og kommer på plass igjen det neste sekundet.

Any help?:S

Sannsynligvis er det bare at vaieren har strekt seg litt (Helt normalt) og du må etterstramme litt med en halv til en hel omdreining av justeringsskruen mot klokka (Eng: Adjustment barrel).

derailer_adj.gif

Mer her: http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...