iBalanced Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Okay, Kjøpte en ny sykkel i forrige uke, at har vært helt ok til nå. Når jeg sykler, så "hopper" kjedet, det hopper ikke av, men man får følelsen av at det har hoppet av. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det:S Anyway, dette skjer hvert 15 sekund! Det er meget irriterende, jeg føler at kjedet slipper tannhjulet, og kommer på plass igjen det neste sekundet. Any help?:S Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. september 2011 Rapporter Del Skrevet 6. september 2011 Girsystemet er sikkert stilt inn litt feil. Siden den er såpass ny fikser de det kanskje for deg gratis i butikken, det er ingen sak. Akkurat hvordan du skal gå fram for å gjøre det selv er det nok brukere som har bedre greie på enn meg her inne. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 24. september 2011 Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 Dersom gira er stil riktig kan det hende kjede ditt er litt stivt, prøv å bøye å tøye litt på det. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 24. september 2011 Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 Det kan være mye rart egentlig,stive ledd i kjedet(som nevnt),feiljusterte gir,bøyd girøre,baknav,osv. osv. Skal du sjekke/fiske hva som er feil selv,så sjekk siden parktool.com,står mye fint om reparasjoner/feilsøking der. Og så har man masse fine steg for steg sykkelmekkevideoer på youtube.Jeg tipper på 50/50 mellom stivt kjedeledd og feiljusterte gir(to vanligste feilene). Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. september 2011 Rapporter Del Skrevet 24. september 2011 Det kan være mye rart egentlig,stive ledd i kjedet(som nevnt),feiljusterte gir,bøyd girøre,baknav,osv. osv. Skal du sjekke/fiske hva som er feil selv,så sjekk siden parktool.com,står mye fint om reparasjoner/feilsøking der. Og så har man masse fine steg for steg sykkelmekkevideoer på youtube.Jeg tipper på 50/50 mellom stivt kjedeledd og feiljusterte gir(to vanligste feilene). Kan det ikke være en feil/deformering som har skjedd på ett ledd i kjeden? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. september 2011 Rapporter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Okay, Kjøpte en ny sykkel i forrige uke, at har vært helt ok til nå. Når jeg sykler, så "hopper" kjedet, det hopper ikke av, men man får følelsen av at det har hoppet av. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det:S Anyway, dette skjer hvert 15 sekund! Det er meget irriterende, jeg føler at kjedet slipper tannhjulet, og kommer på plass igjen det neste sekundet. Any help?:S Sannsynligvis er det bare at vaieren har strekt seg litt (Helt normalt) og du må etterstramme litt med en halv til en hel omdreining av justeringsskruen mot klokka (Eng: Adjustment barrel). Mer her: http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html Endret 29. september 2011 av sverreb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå