elementz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Fikk en plante for ikke så lenge siden. Jeg vet ikke hva den heter eller i hvilken familie den er i, men legger ved en bilde av den. Vi vanner den regelmessig men virker som om den likevell dør ut. Noen som kan hjelpe litt? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Nå kan ikke jeg noe om blomster, men burde kanskje ringe plantasjen. Kanskje den trenger sol? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ser ut som en Yucca-palme ... Den vanligste måten å kverke dem på er å vanne dem for mye. De kan vannes regelmessig, men ikke ofte. Like ofte som du mater en pythonslange, er vel en grei regel. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Backer nebrewfoz. La vær å vanne den til den begynner å se litt tørst ut. Fortsett med det og du vil etter hvert finne en rytme som passer planten. Selv vanner jeg en skvett annenhver eller hver tredje uke, og de vokser godt. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Trenger den sollys da? Edit: Skal innrømme at det er et lite skudd i blide, da jeg har svært liten innsikt da det gjelder planter. Jeg er 20 år, og har akkurat flyttet for meg selv, med 4 nye planter i hus. For 2 år siden klarte jeg å ta livet av en kaktus... Endret 10. september 2011 av Kallileo Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har selv en del palmedrap på samvittigheten... Dersom du har klart å ta kverken på en kaktus, tipper jeg på at du er litt for raus med vanningen. Lys er sikkert ikke dumt, men ikke nødvendigvis at den står i direkte sollys hele dagen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå