Gå til innhold

installere på ny med sikkerhetskopi

Seatfr

Anbefalte innlegg

Har problemer med at pcn henger seg og nekter og avinstallere programmer og lignende. Dette gjelder en asus g73jw

snakka med de som jeg kjøpte maskinen av og før de evt fikk denne i retur var det ønskelig at jeg prøvde og installere den "på ny" med sikkerhetskopi som jeg tok med en gang jeg startet pcn første gang.

Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg får til og stille dataen tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett par enkle steg.

- Slett alle programmene på PC'n din, unntatt Windows.

- Reboot

- Slå av pcen, når den er av slår du den på, putter du CDen med Windows 7 på i cd disken.

- Reboot

- Følg stegene 1 etter 1

- og whiips, du har en helt ny, clean PC.

Bare for å nevne det. Det høres ut som du har ett virus, før du eventuelt sletter alt på pcen din. Last ned Avast anti-virus, kjør boot-scan. Den finner ALT!

link til avast : http://www.avast.com/en-no/index

Lenke til kommentar

Det er ett par enkle steg.

- Slett alle programmene på PC'n din, unntatt Windows.

- Reboot

- Slå av pcen, når den er av slår du den på, putter du CDen med Windows 7 på i cd disken.

- Reboot

- Følg stegene 1 etter 1

- og whiips, du har en helt ny, clean PC.

Bare for å nevne det. Det høres ut som du har ett virus, før du eventuelt sletter alt på pcen din. Last ned Avast anti-virus, kjør boot-scan. Den finner ALT!

link til avast : http://www.avast.com/en-no/index

Takker for raskt svar. Men jeg har ikke noen windows plate har bare 6dvd plater med sikkerhet koppiering på fra den var ny.

Hvprdan tar jeg en boot scan?

Lenke til kommentar

0 problem.

På Windows DVD plater har jeg ingen tips.

Om du har lastet ned Avast og du leter gjennom menyen er det noe som heter boot-scan. Det den gjør er å restarte pcen din, og så går den gjennom alle programmene dine, alle filene dine, og sjekker alt for virus den har inne på databasen. Det er de fleste, stol på meg.

Du har 2 forskjellige typer boot scan, quick boot-scan, og full system boot-scan. Den bruker rundt 1t på 100GB. Så da kan du regne ut hvor lang tid det tar. (full boot-scan)

også ! om du ikke har gjort slikt før så kommer du til en svart skjerm med hvit skrift på. Det kan se litt skummelt ut med engang med det er bare fordi den setter Windows i security modus. Håper dette hjalp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...