Undrende_okse Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei! Første innlegg her. Jeg ønsker å kjøpe en Land Rover Defender. Har sett litt på bytbil.com og funnet noen objekter. Bilen er altså en personbil i Sverige, men registrere denne som varebil i Norge. Varebil kjøpt i Norge er fra 400000 kr. Stemmer mine kalkulreringer med at denne bilen kommer på ca 350000 kr totalt i nok?? Har vært inne på toll.no. Er det da greit med norsk billån til innkjøp av svensk bil? Alt av respons tas imot med stor takk!! Her er bilen jeg sikler på: Min lenke Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ser ut som du må ut med ca 100 000 i avgifter, også kan du vel trekke fra den svenske momsen på selve bilen. Bil: 247601 NOK eks mva Avgift: ca 105 000 NOK Også må du vel medregne mva, så sant du ikke har et firma den skal registreres på da. Mva utgjør isåfall 25% Lenke til kommentar
Undrende_okse Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Takk! Men på toll.no taster jeg inn diesel, 2400 (motor), 1800 kg, varebil klasse 2, 122 hk. Da får jeg vel ca 53 tusen. pluss moms. hmm tillegg kommer: Merverdiavgift: 25 prosent av kjøretøyets tollverdi. Tollverdien er lik innkjøpspris + frakt og forsikring fram til norsk grense. Merverdiavgiften betales ved innførsel. Hvordan ser regnestykket ut i mitt tilfelle? Skal vel ikke betale svensk moms også. Lenke til kommentar
Undrende_okse Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Noen som vet? Lenke til kommentar
Undrende_okse Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Er det umulig å få hjelp? Lenke til kommentar
kaiat Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Svensk moms får du igjen, men det er litt papirarbeid. Du skal betale den først! Ellers må du ikke glemme at du ikke skal bruke slagvolum ved utregning av engangsavgift, men CO2. Skulle vel bli rundt 110 000+/- i avgifter regner jeg ut da. Så Actibus sine tall stemmer, de. Husk på at det blir litt i ombygging til varebil også, med tanke på installasjon av skilleveggen. Det er mulig du trenger papirer fra den norske importøren for å kunne godkjenne bilen som varebil, de kan koste litt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå