Gå til innhold

Valget??? DDR/RD Minne. Stor forskjell?????

Minglifo

Anbefalte innlegg

DDR minnet er jo også kommet opp i en hviss fart for tiden ( 533Mhz) så hvis du ikke har planer om den ultimate mutimedia pc eller en egen server er dette både prisvennligt og effektivt. :D

Skall du derimot ha den beste ytelsen og den kjappeste maskinen bør du satse på RD-ram de kjører en mye høyere hastighet ( 1066Mhz). :o

Ps: Eneste utingen med RD-ram er en stiv pris. ( Ca 1000kr for 256mb. og 2500Kr for 512Mb. ) Du betaler for ytelse. :yes:

Har selv et ASUS P4t533 med 512 Rd 4200 ram med en p4 2,8ghz limt på toppen. det funker som bare juling. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det er spørsmål eller var det bare informasjon?

For nå har jeg lest igjennom posten din 3 ganger, topicen sa meg at det var et spørsmål men jeg kan ikke finne noe.

Dessuten så tror jeg du tar ganske feil der, RD RAM har en søketid på bortimot 60ns noe som betyr at det så absolutt ikke funker best som en spill pc. RD er på vei/er ut(e) nå, det skal vist nok komme ny og raskere RD RAM om en stund, med noe mindre søketid, 4-1,3 ns eller noe sånt :)

DDR har, så hvidt jeg veit, tatt igjen RD RAM på alle områdene RD skulle være god på.

Og man betaler ikke for det beste når man kjøper RD RAM, man betaler store hauger lisensepenger til et firma jeg ikke husker helt hva er nå, Samsung?

Hadde ikke lisens prisen vært så utrolig høy så hadde nok RD kronet toppen.

Lenke til kommentar

Umm 800Mhz cpu og dual channel 400Mhz ddr minne banker såvidt meg bekjent rd-ram da men. Eller husker jeg feil med tanke på ytelsen til 1066 rd-ram? Ihvertfall så koster det jo så absurd mye for rd-ram så det er ikke verdt det om du får bittelitt bedre ytelse allikevel.

Lenke til kommentar

Les retningslinjene...

Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

Say no more...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...